Ga naar inhoud

80gb is maar 76 gb ???


Aanbevolen berichten

Ik heb nu pas een schijf van 80 GB en nu zag ik bij eigenschappen van men schijf dit [img:0863cc2523]http://kenny86.web1000.com/test.h1.jpg[/img:0863cc2523] dus maar 76.6GB capaciteit maar daarvoor staat 82.323 .... enz bytes Nu ik wist wel dat ze de getallen van de groote van schijven naar boven afronden maar dit is wel 4 GB verschil ! of staan er mischien instelling verkeerd in ofzo?? Nu ik moest wel nog een partitie aanmaken bij deze schijf toen ik ze kocht en heb toen wel de ondersteuning voor groote schijven ingeschakeld. En er steekt een ATA 100 Controller kaart in.... en deze kan (heb ik op de site ervan gezien) tot 137 GB herkennen.. Is deze 76.6GB normaal of niet ?!
Link naar reactie
Gewoon goed de boekjes vd hd etc leze. Mensen kicken oop hoge ronde getallen. Dus wat doet de marketing van fabrikanten : ze ronden naar beneden af. Normaal staat 1 Kb vopor 1024 bytes. Nu maken zij er 1000 bytes van. Als je dit narekent dan zie je wat ik bedoel. De exacte grote staat op de HD vermeld en je kan het in het BIOS zien. Van die gegevens moet je uitgaan en niet van die van Bill gates
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...