Ga naar inhoud

Probleem Infrarood synchronisatie handheld met laptop


Aanbevolen berichten

Ik heb een Palm M105 Handheld. Ik wil alles wat hierin staat graag synchroniseren met zowel de laptop van mijn werk als mijn eigen PC thuis. Dat laatste gaat, gebruik makend van de speciale cradle via een seriële port, uitstekend. Naar de laptop wil ik gebruik maken van Infrarood communicatie voor het synchroniseren. Als ik de handheld daarvoor bij de laptop leg, komt de IR-verbinding keurig tot stand, maar de synchronisatie komt niet op gang. Op de handheld komt steevast een melding: "Waiting for sender" . Het initiatief moet dus kennelijk van de laptop uitgaan, maar dat gebeurt dus niet. Wie kent dit probleem en, nog veel belangrijker, de oplossing??
Link naar reactie
Je infraroodpoort gebruikt een com-poort van je laptop. Vaak is dat com4(bij althans). Je moet dus de laptop "vertellen" dat de IR poort te bereiken is via com4. Alleen.... de huidige sorftware van Palm (bij mij een Vx met OS 3.5.3) kan alleen com 1 t/m 3 worden gekozen. Ik heb dus ook hetzelfde probleem als jij. Er zijn twee mogelijkheden denk ik. De laptop vertellen dat die IR cpoort via com3 moet werken of andere synchronisatiesoftware gebruiken. Ovewrigen si er meer ervaring denk ik in het forum van de Palmclub (www.palmclub.nl)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...