Ga naar inhoud

foto´s met videocamera?


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een fotocamera Sony cybershot DSC F707. Hij bevalt me erg goed. Nu ben ik via een kennis geïnteresseerd geraakt in video. MIjn vraag is of je met een digitale videocamera ook (goede) foto´s kunt maken vergelijkbaar met de foto´s van de cybershot. Welke camera kan ik daarvoor het best gebruiken. Uiteraard moet er ook goed mee kunnen worden gevideood. Wat raden gebruikers mij aan? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:e16159b07e="koeloe"]Ik ben in het bezit van een fotocamera Sony cybershot DSC F707. Hij bevalt me erg goed. Nu ben ik via een kennis geïnteresseerd geraakt in video. MIjn vraag is of je met een digitale videocamera ook (goede) foto´s kunt maken vergelijkbaar met de foto´s van de cybershot. Welke camera kan ik daarvoor het best gebruiken. Uiteraard moet er ook goed mee kunnen worden gevideood. Wat raden gebruikers mij aan? Alvast bedankt[/quote:e16159b07e] prachtige foto's maken met je videocamera is niet mogelijk. Natuurlijk kun je foto's maken met je digitale videocamera maar de kwaliteit is allerbelabberst.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Wat ik me dan, als leek op technisch gebied, dan afvraag hoe het kan dat het beeld van een videocamera wel met goede kwaliteit op bv een televisiescherm kan worden vertoond. Dan heb je toch ook een heel erg vergroot beeld en dan zou je de pixels toch moeten kunnen zien.
Link naar reactie
Van FotoVideoShop.nl Is de kwaliteit van een foto gemaakt met een digitale videocamera te vergelijken met de kwaliteit van een foto gemaakt met een digitale fotocamera? Nee. Foto's gemaakt met een video camera zijn over het algemeen minder van kwaliteit dan foto's gemaakt met een digitale fotocamera. Dit komt doordat video camera's gebruik maken van een ander soort lens en een ander soort CCD chip. Foto's gemaakt met de topmodellen video-camera's van JVC en Sony zijn enigszins te vergelijken met de kwaliteit van de goedkopere digitale foto camera's met 1.3 miljoen pixels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...