Ga naar inhoud

Harddisk over de toeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een zwaar probleem met m'n harde schijf, waarvan ik de oorzaak niet te pakken kan krijgen, dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Sinds enkele dagen blijft de harddisk ratelen (althans het led gaat als een gekke tekeer) terwijl ik niets doe. Opnieuw opstarten helpt niet en in sommige gevallen wordt het geheel daardoor superlangzaam (maar dan ratelt de harddisk niet!). Ik dacht aan een virus, dus wilde ik mijn virusscanner opstarten, maar dat lukt niet. Is er toevallig een nieuw virus in omloop dat dit zou kunnen veroorzaken? Bvd
Link naar reactie
Als je je virusscanner niet meer kan opstarten, heb je een grote kans dat je een virus heb. Zo'n virus kan idd je pc super langzaam maken en ook aardig "bezig" zijn op je HD. Je data saven is nu eigenlijk al te laat, maar ik zelf zou het op cd branden; besmet of niet, en je pc helemaal opnieuw installeren. Incl. natuurlijk een format. Daarna je virusscanner installeren en laten zoeken op virussen op je backup CD.
Link naar reactie
Zo te lezen heb je een variant van het Yahaa virus te pakken. Heb het zelf ook meegemaakt. je pc is ineens langzaam , virusscanners werken niet enzovoort. http://www.bitdefender.com/download/download.php?file=AntiYahaa.scr Het bestand op je hd opslaan en dan gewoon dubbelklikken op het scr bestand. Een virusscanner wordt gestart en je hoeft alleen maar op scan te drukken. Als hij iets vind rekend hij er automatisch mee af. LET OP! Het kan wel een dikke 10min duren voordat hij de scanner heeft gestart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...