Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik een nieuwe harde schijf ingebouwd, tw. een Maxtor 40 Gb. , 7200rpm. Ik heb deze met fdisk ingedeeld in twee partities, verhouding 80 - 20%. Echter, met het opstarten van het maken van de partities, kwam er een foutmelding: berichtfout 6 Zie de header van FdiskC.MSG voor fout definities. Bij navraag bij de computerzaak , bleek dit veroorzaakt te worden door de virusscanner, tw. Norton 2001. Het advies was, om de virusscanner te deïnstalleren, daarna Fdisk opnieuw uit te voeren, en daarna Norton Antivirus weer te installeren. Mijn bezwaar is echter: Na het installeren van Norton Antivirus, ergens in 2001, heb ik heel veel updates uitgevoerd, en als ik deze weer terug wil, kost mij dat aanzienlijk veel tijd in downloaden, plus dat ik een nieuw abonnement heb voor virusdefinities, en dit geeft misschien problemen na het opnieuw installeren. Weet iemand misschien een manier om bij het uitvoeren van Fdisk, de virusscanner te omzeilen, cq. uit te schakelen? Ik heb trouwens Fdisk uitgevoerd in DOS via een opstartdiskette, maar de antivirusscanner blijft toch ergens waken over de bootsector, ondanks dat windows opgestart is. Vriendelijke groeten; Peter Alsemgeest. p.alsemgeest@hccnet.nl
Link naar reactie
Ik zie dit ook vaak en vooral (of eigenlijk alleen maar) op schijven die de NTFS indeling hebben van W2K en XP. Dit ligt volgens mij aan de verschillende fdisk versies die er zijn, alle fdisk versies van voor W98SE ondersteunen niet of slecht grotere schijven en doen moeilijk met NTFS indelingen. Maar ze functioneren allemaal wel.
Link naar reactie
Wat vaag man. Ik heb pas een nieuwe 40 gb maxtor geplaatst naast mijn andere 40 gyg met NAV2000 en niks aan het handje. Heb je gekozen voor percentages of mb grootte? misschien ligt het daar aan. Wat die winkel roept lijkt me sterk. Maarja zo'n opmerking verbaast me nix daar die lui vaak weinig verstand van zaken hebben :D (geen flame, heb zelf ook in een computerwinkel gewerkt). Haal anders ff je kabels uit de hd met de antivirussoftware en fdisk dan.
Link naar reactie
[quote:edf573e803="Peter Alsemgeest"]Ik heb trouwens Fdisk uitgevoerd in DOS via een opstartdiskette, maar de antivirusscanner blijft toch ergens waken over de bootsector, ondanks dat windows opgestart is. [/quote:edf573e803] Soms is het de Bios. Op zich denk ik niet dat dat waken een probleem is. Het wordt pas een probleem als je er echt niet meer bij kan. Als Norton moeilijk doet, dan moet je de betreffende optie binnen dat programma even uitzetten. Als het de Bios is, dan moet je er uiteindelijk die sector wel kunnen aanpassen. Maar ook in de Bios kun je die optie uitzetten. Sowieso verstandig als je de boel opnieuw gaat installeren. Ik vraag me overigens af waarom dat je de bootsector wilt wijzigen? Uit je verhaal begrijp ik dat de Maxtor schijf de tweede schijf is geworden? Want op die eerste schijf staat toch die Norton virusscanner?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...