Ga naar inhoud

Microsoft ontwikkeld samen met Intel+AMD:: Palladium


Aanbevolen berichten

http://www.webwereld.nl/nieuws/11594.phtml Loop net tegen dit artikel aan, en vraag me gelijk af: Waar gaat het heen met computerland? Is het niet beter om het zo te houden omdat je anders zelf minder controle hebt? Op zich vind ik het goed dat er een hardwarematige beveiling komt, zie maar de voordelen die er gegeven worden. Maarrr, voor de mensen die illegale software of andere praktijken op hun pc'tje hebben staan is dit een prob. En om nog maar niet te denken aan Trojans die voor die hardware uitgevonden gaat worden! :( (ik weet je, kunt 2 pc's nemen, 1 surf, 1 rest, maar niet iedereen wil dit) Ik vroeg me af wat anderen van deze ontwikkeling vinden, dus ik dacht laat ik C!T eens lastig vallen... :lol:
Link naar reactie
[url=http://www.tweakers.net/nieuws/22276]Hier[/url] staat er ook nog wat over... Je verliest toch een stuk controle over je pc en je bestanden... Ik bepaal zelf wel welke mailtjes ik wis na een bepaalde tijd. En ik denk dat dat gedoe met authorizen ook een hoop gedonder met zich meebrengt. Ze zouden ook een virussen kunnen maken die alle documenten on-authoriseren en dan kun je er niets meer mee. Nou zeggen ze wel dat dit virussen tegen gaat houden maar dat moet je nog maar afwachten. En Microsoft denkt erover om de broncode vrij te geven. Dan kan iedereen toch een work-around die beveiliging schrijven of denk ik nou te simpel :-? Daarnaast kan dit weer problemen opleveren voor allerlei software: die programma's moeten allemaal aangepast worden. En dus dit is ook niet backward compatible... Kun je dus allemaal nieuwe software aanschaffen (of open source downen) als het een beetje tegenzit.
Link naar reactie
Er zullen nog de nodige, vooral privacy aspecten, haken en ogen opduiken voor de fabrikanten. Dit gaat behoorlijk richting big-brother toe. En aangezien in de US monopolies terecht worden afgebroken zal het niet zo eenn vaart lopen. Mochten ze het maken dan komt er wel een voorziening in dat je het kan uitzetten net zoals met de PIII identificatie.
Link naar reactie
Dit gaat wel stukken verder dan die PIII identificatie... En dit gaat ook over muziek-verkoop e.d. dus dat zullen ze minder snel willen afblazen. Maar ik vraag me af (en hoop) dat je dan een tweedeling krijgt in feite. Dus dat de 'alternatieve' OSen als Linux dan software maken zonder die beveiliging en dat er hardware komt zonder...
Link naar reactie
Uitredenerend: Denk ik dat dit niet zo'n vaart gaat lopen. Stel het is gemaakt en er is een overeenkomst dat per januari 2003 alle nieuwe WinkelPC's in de winkel zullen liggen, uitgerust met zo'n chip. Mijn idee is dat heel, heel heeelllll erg veel mensen zoiets hebben van eh.. "laat maar liggen"... ik doe nog wel een paar jaartjes verder met mijn systeem. Dan zouden de reuzen zodanig veel kasgeld moeten hebben om een dergelijke periode van inzakkende markt (en die kan lang duren), het hoofd te bieden. Aangezien elke dag dat een dergelijke fabriek draait en er niks verkocht wordt, vaak miljoenen per dag kost.. denk ik dat het nog niet zo'n vaart gaat lopen. Waar je alleen bang voor moet zijn is dat ze "het gepeupel hiermee gaan masseren, een marketingcampagne opzetten en dat ze proberen draagvlak te krijgen voor deze methoden". En als dan het "gepeupel" JA hiertegen zegt van eh.. "doe maar".. Dan moet je je zorgen maken. Zoals nu, wordt een dergelijke actie keihard afgestraft, want ik wil geen PC hebben die alleen maar zit te "zeiken" van eh.. "U heeft niet betaald, sorry.. try again ?" Groet, Aswin
Link naar reactie
En volgens Micro$oft is dit natuurlijk nooit te kraken. Ik denk aan de ombouw Chip voor playstation; :lol: :lol: de zogenaamde video cassette die je maar 2 keer af kan spelen en zichzelf dan wist (na 12 uur was de "techniek" al gekraakt. ) :lol: :lol: En wat te denken van de muziek CD die niet te kopieren is :lol: :lol: De WindowsXP met de activation key :lol: :lol: :lol: Nou, laat maar komen hoor; ik denk niet dat het een lang leven zal hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...