Ga naar inhoud

Harde schijf boot niet meer van RAID controller


Aanbevolen berichten

Gisteren bij het starten van mijn computer zag ik iets vreemds gebeuren. Het systeem kon niet meer van de harde schijf booten en ik werd verzocht om een "systeem schijf" in de CDRom te doen. Opnieuw geprobeerd met een opstartdiskette en ook FDISK melde dat er geen harde schijven aanwezig waren. Zoals gezegd zijn de harde schijven ZONDER enig array op de RAID controller geplaatst, hetgeen tot nu toe altijd goed heeft gewerkt. Ik heb nu de harde schijven aangesloten op een IDE controller en als werkt weer. Ook de CD-Rom die nu (tijdelijk) op de RAID controller staat werkt naar behoren. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat te doen om het te verhelpen. Hartelijk dank
Link naar reactie
De HD waarvan geboot wordt is een Maxtor 6L080J4 en een onboard RAID controller van HighPoint. Nog even aan het experimenteren geweest maar de harde schijf wil niet meer booten, niet van Raid1 en niet van Raid2 terwijl de CDRom wel werkt vanaf de Raid controller. Eerst dacht ik dat door een of andere duistere reden de Raid controller verwijderd was maar in apparaatbeheer staat het nog steeds aangemeld als goed werkend. Ik moet wel zeggen dat sinds Windows XP zelf een raid controller instaleert, ik nooit de drivers van HighPoint geinstalleerd heb En verder kan ik bij het opstarten van de computer door het indrukken van Ctrl+H NIET in de Raid Bios komen.
Link naar reactie
Dat ie niet opstart en met een melding komt van dat je een systeemschijf moet plaasten dat betekent al dat de fout niet in windows zit, aangezien deze nog niet gestart is wanneer je zo'n melding krijgt. Ik heb zelf ook XP met een onboard Highpoint controller en je hoeft idd geen drivers te installeren (ik heb dit later wel gedaan met de nieuwste bios omdat de hd performance (RAID-0) erg slecht was met de standaard drivers). Dat je ook niet in de RAID bios komt is wel erg vreemd. Misschien dat je de BIOS van je mobo kunt flashen en dat dan meteen de highpoint bios ook bijgewerkt wordt. LET OP: een bios flashen is niet zonder gevaar, als er iets misgaat dan kun je een groot probleem hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...