Ga naar inhoud

RDRAM of DDR RAM ??


Aanbevolen berichten

Als je nog vragen over ECC hebt, kijk dan even in mijn topic. Je kan ook zoeken op computertotaal.nl voor recensies, staat erg veel over het verschil tussen ddr sdram en sdram. Mijn conclusie uit de recensies was: Het is wel iets sneller maar niet de moeite waard, besteed het "te groote prijsverschil" liever aan iets anders.
Link naar reactie
[quote:946e8ed430="Lentjeuhz"]2e is sneller[/quote:946e8ed430] Eerste maar denk ik ;) Zeker in combinatie met een P4 met 533 MHz FSB. Alleen is het verschil met DDR Ram nou ook weer niet zo heel super groot, dus uit prijsoverweging zou je nog voor DDR kunnen gaan. Sis heeft een DDR333 chipset, de 645, die komt aardig in de buurt van RDRAM. Als je voor een DDR oplossing gaat dat heeft her trouwens ook geen zin om een P4 met 533 MHz FSB te nemen, je komt dan toch geheugenbandbreedte te kort. [quote:946e8ed430="Lentjeuhz"]Als je nog vragen over ECC hebt, kijk dan even in mijn topic. Je kan ook zoeken op computertotaal.nl voor recensies, staat erg veel over het verschil tussen ddr sdram en sdram. Mijn conclusie uit de recensies was: Het is wel iets sneller maar niet de moeite waard, besteed het "te groote prijsverschil" liever aan iets anders.[/quote:946e8ed430] Dat was vooral bij de oudere chipsets. Met de huidige geheugencontrollers is DDR zeker wel de moeite waard, in sommige gevallen is het verschil zelfs 25 tot 30%. Door de geringe meerprijs van DDR zou ik sowieso geen standaard SDRAM nemen. Zeker met games ed. Is het verschil gewoon erg groot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...