Ga naar inhoud

software installeert niet vanaf CD


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een poosje in m'n PC zowel een brander als een cd-rom speler zitten (beide op dezelfde IDE controller, brander master en CD-rom speler als slave). Sinds de installatie van de brander lukt het me niet meer om software vanaf CD te installeren. het maakt niet uit of ik dit vanaf de brander of de cd-rom speler probeer te doen. Ik krijg meldingen in de trend van dat er onvoldoende schijfruimte vrij zou zijn of dat er geen tijdelijk bestanden aangemaakt kunnen worden. Kortom tijdens de installatie probeert de PC om de tijdelijke installatie bestanden uit te pakken naar de CD zelf, ja logisch dat dat niet gaat. Het lijkt wel of de computer niet in de gaten heeft dat hij te maken heeft met een CD en dus niet zelf overschakelt naar de HDD. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Ik kan steeds alles kopieeren naar de HDD en dan alsnog installeren, maar dat is domweg niet zo handig :( Alvast bedankt, Arjan PS OS is win98SE
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd om alles van de IDE controller en cdrom te verwijderen in de veilige modus bij apparatenbeheer. Als je dan de pc in de normale modus opstart zullen de apparaten weer gevonden worden en opnieuw geinstalleerd worden. Misschien dat dit de oplossing is. Kopieer wel even de .CAB bestanden van Windows 98SE naar een map op je harddisc, mocht ie om de bestanden vragen tijdens het opnieuw installeren van de cdrom dan kun je er tenminste bij aangezien de cdrom speler het dan nog niet doet.
Link naar reactie
Ik heb beide suggesties zoals hierboven vermeld worden geprobeerd, maar helaas..... De brander zit nu als slave op IDE1 en de CD-rom als slave op IDE2. Op beide IDE's is een HDD de master en software laat zich nog steeds niet direct vanaf CD-rom installeren omdat de computer daar de tijdelijke installatie bestanden op wil zetten. Iemand nog andere ideeen? Thx, Arjan
Link naar reactie
Ruimte genoeg op de C schijf, daar kan het niet aan liggen. Suggestie van HJS helpt overigens ook niet, dat stond al in de autoexec.bat :( Ik kan ook geen enkel ander probleem vinden, voor de rest loopt de PC als een zonnetje. Microsoft Windows 98 4.10.2222 A GenuineIntel Pentium(r) III Processor Intel MMX(TM) Technology 128 MB RAM Beschikbare ruimte op station C: 11395 MB van 13047 MB (FAT32) Beschikbare ruimte op station D: 186 MB van 813 MB (FAT32) op E: ATAPI CD-ROM 50X (merkloos) op F: ATAPI CD-R/RW 24X10X40 (ACER)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...