anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Hallo allemaal, Ik heb een vreemd probleem. Een collega heeft een HP Deskjet 950C. Ik heb haar pc geïnstalleerd met win 98 SE. Zelf zou ze de printer thuis doen. Ze heeft echter de setup gedraard en dat werkt niet. Er moet een melding komen dat de pc nieuwe hardware gevonden heeft, waarna je moet verwijzen naar de USB drivers op de CD. Jullie begrijpen het al. Na het draaien van de setup, kwam de pc dus niet meer met deze melding. Software al gedeïnstalleerd, USB poorten gecheckt, andere USB kabel gebruikt. Andere USB poort gebruikt. Niets helpt. Wie heeft er een oplossing [u:14dcb1d329]Gegevens:[/u:14dcb1d329] Win 98 SE 1e USB aansluiting HP Scanjet via USB (werkt prima) 2e USB HP Deskjet 950C Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 wellicht moet je eens de weg bewandelen van start - instellingen - printers - nieuwe printer installeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Nope, volgens HP is de enige manier dat je een melding krijgt "Er is nieuwe hardware gevonden" Daarna verwijzen naar CD Rom met USB drivers. Maar naa eerste (verkeerde ) installatie krijg ik dat schermpje dus niet meer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 En als je nou in Apparaatbeheer de USB poort/controller verwijderd en reboot wordt 'ie als het goed is opnieuw herkend (als nieuwe hardware) en dan kun je de drivers installeren... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Kijk eens op de homepage van HP. Dit schijnt regelmatig voor te komen, waarschijnlijk is er een patch te vinden die dit probleem oplost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Heb de USB controller al verwijderd in apparaatbeheer. De controller wordt inderdaad herkend en opnieuw geïnstalleerd. Echter als ik de printer weer aansluit is er geen verandering. HP geeft aan de software te deïnstalleren om daarna de printer weer aan te sluiten. Heb ik gedaan, met hetzelfde oftewel geen resultaat. Naar die patch zal ik gaan zoeken. Bedankt voor zover. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 HP vraagt meestal eerst de sw te installeren en daarna pas de hw. Zeker bij USB printers. Dus: * trek de USB-kabel uit de printer * deinstalleer oude HP drivers * reboot (voor de zekerheid) * jaag de HP-installatieCD erdoorheen * reboot * de sluit nieuwe printer aan ik heb dit zelf al een aantal keren meegemaakt, en steeds zo opgelost succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Bij deze printer moet, volgens HP, de volgorde zijn: USB kabel erin, dan komt windows met de melding "Er is nieuwe hardware gevonden". Daarna verwijzen naar de drivers op de CD-Rom. In de map met USB drivers (op de CD-Rom) staat geen setup o.i.d. Volgens de normale setup kun je kiezen voor USB, maar in het vervolgscherm wordt verwezen naar de installatieprocedure zoals ik hierboven beschreven heb. Mijn probleem blijft echter dat, ook nadat ik alle HP drivers verwijderd heb, er geen schermpje met de melding over gevonden hardware verschijnt. Ik kan dus gewoon niet verder. Heb zolang de printer voor haar aangesloten middels een paralelle kabel, maar het is toch te gek dat het via USB niet meer wil. En dat alleen omdat er de eerste keer niet op de juiste manier geïnstalleerd is. Betekent dit dus dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden? lijkt me toch stug? De scanner van HP, die ik daarna maar aangesloten heb, werkt inderdaad op de 'normale' manier. Eerst de software en dan de hardware. Iemand anders nog een tip? Anders HP maar eens bellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2002 Probeer ze eens andersom te installeren eerst scan dan printer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2002 Dat heb ik ook al geprobeerd, maar is ook geen oplossing. Alle mogelijke installatiemanieren uitgeprobeerd. Helaas biedt het geen soelaas! Bedankt tot zover. I wacht op nieuwe reacties. In het uiterste geval windows maar weer opnieuw installeren en daarna een image maken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2002 Probeer hier eens: http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpdeskjet919039&l=en&c=MicrosoftWindows98 Kans dat je hier een oplossing vindt. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2002 En misschien een rare: start je PC eens in safe mode, ga dan naar apparaatbeheer en kijk eens wat daar te vinden is. Ik zou bijna durven te wedden dat daar nog (resten van) je USB printergegevens staan. Verwijderen, en weer opnieuw gewoon opstarten. En voor USB en HP geldt volgens mij dat er twee mogelijkheden zijn: Of het OS herkent de printer direct, òf het is eerst de setup, en halverwege pas de USB stekker er in (HP895CXI). En daarnaast kent HP nog een ruim-de-troep-op utillity voor een aantal printers (waaronder de mijne). En dat heeft het zelfde effect. Ruim ze, André Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2002 Ik heb ook zoiets gehad, maar dan met een Canon S400. Er kwam een foutmelding dat het printprogramma de poort usbprn01 niet kon vinden. Na veel prutsen heb ik toen W98se opnieuw geinstalleerd en toen was het goed. Succes, Hein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2002 Bedankt voor de tips. Rob, ik heb meteen het bestand gedownload van de site van HP en deze onmiddellijk, samen met een instructie, doorgemaild naar m'n collega. Ik laat het weten of het gelukt is. Groeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2002 Ik heb precies het zelfde probleem met een hp 970c printer Ik krijg de melding kan hpzuci00.dll niet vinden. Ik heb hievoor een zoek opdracht gedaan bij google en kwam daar de dll bestanden tegen( ja het zijn er zoals gewoonlijk weer meer). en bij hp kwam ik het volgende tegen: www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdd07200.html Hier een hele uitleg van het probleem. Ik kan het pas a.s. maandag uitproberen, maar het laatste moet de oplossing zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen