Ga naar inhoud

USB printer niet meer te installeren


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een vreemd probleem. Een collega heeft een HP Deskjet 950C. Ik heb haar pc geïnstalleerd met win 98 SE. Zelf zou ze de printer thuis doen. Ze heeft echter de setup gedraard en dat werkt niet. Er moet een melding komen dat de pc nieuwe hardware gevonden heeft, waarna je moet verwijzen naar de USB drivers op de CD. Jullie begrijpen het al. Na het draaien van de setup, kwam de pc dus niet meer met deze melding. Software al gedeïnstalleerd, USB poorten gecheckt, andere USB kabel gebruikt. Andere USB poort gebruikt. Niets helpt. Wie heeft er een oplossing [u:14dcb1d329]Gegevens:[/u:14dcb1d329] Win 98 SE 1e USB aansluiting HP Scanjet via USB (werkt prima) 2e USB HP Deskjet 950C
Link naar reactie
Heb de USB controller al verwijderd in apparaatbeheer. De controller wordt inderdaad herkend en opnieuw geïnstalleerd. Echter als ik de printer weer aansluit is er geen verandering. HP geeft aan de software te deïnstalleren om daarna de printer weer aan te sluiten. Heb ik gedaan, met hetzelfde oftewel geen resultaat. Naar die patch zal ik gaan zoeken. Bedankt voor zover.
Link naar reactie
HP vraagt meestal eerst de sw te installeren en daarna pas de hw. Zeker bij USB printers. Dus: * trek de USB-kabel uit de printer * deinstalleer oude HP drivers * reboot (voor de zekerheid) * jaag de HP-installatieCD erdoorheen * reboot * de sluit nieuwe printer aan ik heb dit zelf al een aantal keren meegemaakt, en steeds zo opgelost succes!
Link naar reactie
Bij deze printer moet, volgens HP, de volgorde zijn: USB kabel erin, dan komt windows met de melding "Er is nieuwe hardware gevonden". Daarna verwijzen naar de drivers op de CD-Rom. In de map met USB drivers (op de CD-Rom) staat geen setup o.i.d. Volgens de normale setup kun je kiezen voor USB, maar in het vervolgscherm wordt verwezen naar de installatieprocedure zoals ik hierboven beschreven heb. Mijn probleem blijft echter dat, ook nadat ik alle HP drivers verwijderd heb, er geen schermpje met de melding over gevonden hardware verschijnt. Ik kan dus gewoon niet verder. Heb zolang de printer voor haar aangesloten middels een paralelle kabel, maar het is toch te gek dat het via USB niet meer wil. En dat alleen omdat er de eerste keer niet op de juiste manier geïnstalleerd is. Betekent dit dus dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden? lijkt me toch stug? De scanner van HP, die ik daarna maar aangesloten heb, werkt inderdaad op de 'normale' manier. Eerst de software en dan de hardware. Iemand anders nog een tip? Anders HP maar eens bellen.
Link naar reactie
En misschien een rare: start je PC eens in safe mode, ga dan naar apparaatbeheer en kijk eens wat daar te vinden is. Ik zou bijna durven te wedden dat daar nog (resten van) je USB printergegevens staan. Verwijderen, en weer opnieuw gewoon opstarten. En voor USB en HP geldt volgens mij dat er twee mogelijkheden zijn: Of het OS herkent de printer direct, òf het is eerst de setup, en halverwege pas de USB stekker er in (HP895CXI). En daarnaast kent HP nog een ruim-de-troep-op utillity voor een aantal printers (waaronder de mijne). En dat heeft het zelfde effect. Ruim ze, André
Link naar reactie
Ik heb precies het zelfde probleem met een hp 970c printer Ik krijg de melding kan hpzuci00.dll niet vinden. Ik heb hievoor een zoek opdracht gedaan bij google en kwam daar de dll bestanden tegen( ja het zijn er zoals gewoonlijk weer meer). en bij hp kwam ik het volgende tegen: www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdd07200.html Hier een hele uitleg van het probleem. Ik kan het pas a.s. maandag uitproberen, maar het laatste moet de oplossing zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...