Ga naar inhoud

Gezocht-> drivers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zoek de drivers voor de HP CD Writer 8100 series, Ik heb dus de drivers nodig, aangezien ik de installatie CD van de CD-writer niet meer heb, en op de site van HP, worden alleen updates en Manuals aangeboden HP CD Writer 8100 series Windows 98se is mijn OS (Operating System, besturings systeem) Alvast bedankt, PS: aan links die naar de HP site verwijzen heb ik niks, aangezien hier GEEN drivers worden weer gegeven.
Link naar reactie
goh, wat raar dat Windows 98 mijn writer niet pakt.....alles staat goed ingesteld, jumper op slave, kabels goed aangesloten etc, en wat raar dat er bij de cd-writer een DRIVER cd bij zat, die ik inmiddels kwijt ben geraakt na verhuizing, Windows ziet de hele CD-rewriter niet...terwijl alles goed is aangesloten en ingesteld is Grtz Devilish :evil:
Link naar reactie
Volgens mij klopt het dat win9x etc de rewriter niet ziet. Hij maakt er een cdrom speler van. Om de rewriter als zodanig te gebruiken moet je bakkers software als Nero, EasyCd Creator installeren. Welke versie van de software is afhankelijk wanneer de brander op de markt is gekomen. Als je bijv een vd laatste Nero's installeert herkent ie de brander direct (dus de drivers vd brander zit in de bakkers software) :wink:
Link naar reactie
Niet zo snel opgeven ; Als windows hem niet eens ziet als cdrom speler probeer het volgende : Disconnect de brander, dus IDE kabel eraf halen. Start windows op, ga in veilige modus. Ga naar systeemapparaten en verwijder alles wat naar een cdrom roiekt, start windows nu gewoon op en, sluit windows af. Start hem nogmaals weer op en sluit hem weer af. (om allerlei leftovers kwijt te raken) Zet de stroom eraf en sluit de ide kabel aan (aangenomen dat alles goed is aangesloten) . Start windows weer op, hij zou hem nu als een cdrom speler moeten zien en dan kan je Nero installeren en gaan bakken :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...