Ga naar inhoud

Vragen over IDE kabel


Aanbevolen berichten

Op mijn computer met WinME heb ik als primary master aan een 80 aderige kabel mijn 40Gb harde schijf onder Ultra DMA mode 5 ofwel Ultra ATA 100. Als secundary master zit aan een 40 aderige kabel mijn Taec CD-writer type CD-W524E en als slave een LITEON DVD-ROM type LTD163D en deze 2 werken onder Ultra DMA mode 2. Bij alledrie is DMA ingeschakeld maar dit heeft tot gevolg dat bij de LITEON tijdens het computeren soms spontaan de eject wordt ingedrukt (de slee komt er uit) of juist dat de slee er niet uit komt als ik zelf op eject druk. Als ik DMA uitschakel voor de LITEON werkt alles normaal. Omdat ik denk dat dit een DMA conflict is wil ik proberen om de LITEON als slave op de primaire 80 aderige IDE kabel aan te sluiten. Kan dit eigenlijk wel en maakt het uit of hij halverwege of aan het einde van de kabel aangesloten wordt? Vertraag ik hiermee mijn harde schijf of wordt elk apparaat op zijn eigen snelheid aangesproken. Hierover lees je steeds tegenstrijdige dingen in de bladen. Ik hoop dat iemand mij hierover in kan lichten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...