Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een maxtor 5T020H2, maar gisteren start ik de pc op en: unmountable_boot_volume Maffe stopfout. In de BIOS en in de veilige modus van XP herkent ie mijn HD en kan ik ermee werken. Dos en fdisk herkennen hem niet. Dus als ik XP normaal opstart, krijg ik bovenstaande fout. Maar als ik de harde schijf (mijn D: schijf, zonder een OS erop) loskoppel, kan ik gewoon weer XP opstarten zonder problemen. Wat is er fout? Ik heb de HD al geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd enz. met Partition Magic 7...
Link naar reactie
Die tweede harddisk (D) heeft die soms ook een primaire boot partitie. Dit omdat je zegt dat als je de tweede schijf loskoppeld alles normaal werkt. Als de tweede schijf dit bevat dan weet de bios bij opstarten niet waar hij moet zoeken naar de boot partitie, hij ziet er twee en weet dus niet welke.
Link naar reactie
[quote:cf9001625c="pisoft service"]Die tweede harddisk (D) heeft die soms ook een primaire boot partitie. Dit omdat je zegt dat als je de tweede schijf loskoppeld alles normaal werkt. Als de tweede schijf dit bevat dan weet de bios bij opstarten niet waar hij moet zoeken naar de boot partitie, hij ziet er twee en weet dus niet welke.[/quote:cf9001625c] Je bedoel een primaire dos partitie? Staat toch op elke 2e extra schijf. Waarom zou fdisk hem dan niet herkennen? Ik denk dat er op je C-schijf in de BMR een verwijzing staat naar jouw D-schijf, maar dat die niet meer bestaat. Kijk ff op je C-schijf in de root naar boot.ini En kijk of er misschien een verwijzing staat naar een besturingssysteem op D
Link naar reactie
[quote:57c6588f52="@l"]Tja Simba... zou een mogelijkheid kunnen zijn , maarre zonder dat je je kast open maakt een k :roll: apotte kabel krijgen?[/quote:57c6588f52] Je kabel kan gedraait zitten en dan langzaam een harscheurtje krijgen en voor xp is dit al voldoende. win98 me 2000 kan je dan namelijk gewoon instaleren ik weet het maar het is erg vaag
Link naar reactie
Nee, eigenlijk niet. Ik controleer [b:719cb58487]altijd[/b:719cb58487] eerst de aansluitingen, anders ga ik niet om hulp vragen. En: er zit nog een schijf op de zelfde ide kabel en die werkt gewoon. Op mijn tweede schijf staat geen OS... En ik heb de afgelopen weken niets geïnstalleerd, waarom zou ie dan opeens iets niet op mij D-schijf kunnen vinden¿¿¿ Het enigste wat misschien zou kunnen is: een scheurtje in de ide kabel, na de aansluiting van mijn andere HD. JL
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...