Ga naar inhoud

na het weghalen van de oude HD --> geluidschokken?!?!?!?


Aanbevolen berichten

Hoi, toen ik gisterochtend m`n computer opstartte, maakt m`n tweede harde schijf veel meer lawaai als normaal (hij was wel een beetje dood aan het gaan mar maakte nog nooit zo veel lawaai), ook herkende windows hem niet meer goed (gaf aan dat het een Removable Disk is!) dus heb ik de schijf eruit gehaald. (en even op virussen gecheckt). Niks raars aan zou je denken, maar nee hoor, doordat die HD eruit is gehaald zijn er opeens honderden bij effecten!!!! :cry: Zo loopt sindsdien gta3 totaal niet lekker meer. Als ik de pc opstart hoor je eerst een raar opstartmuziekje, wel zoals eerst, alleen in het midden hoor je een soort harde ruis. Dan start ik gta3, maar helaas, in het spel gaat het muziek (in tegenstelling tot eerst) vet stotterig en het beeld gaat ooook redelijk schokkerig. Terwijl het vroeger allemaal verschrikkelijk smooth ging. Maar het _aller_ _aller_ raarste is nog dat de resolutie _niks_ uitmaakt!!!!! of ik nou op 640*480 speel of 1600*1200, de schokken zijn steeds op precies dezelfde stukken als ik dezelfde weg rijdt!! Please OOOOO please help mij, want ik kom er zelf niet meer uit Ik heb al m`n schijf die er nog in zit gedrafmenteert, maar dat hielp ook niet Ook heb ik de schijf die ik er uit heb gehaald weer erbij gezet, maar dat hielp ook niet :( Wie o Wie kan mij helpen :roll:
Link naar reactie
Als windows zo vaag is of jij :evil: wordt het moelijk hoor. Bovendien is windows helemaal niet zon stabiel OS, alhoewel jij daar in gelooft. Je vraagt toch naar mogelijke oplossingen :oops: en zoals jij het beschrijft lijkt me deze de beste en de SNELSTE manier. Of heb je nog meer gedaan wat je ons niet wil vertellen ? Hoe heb je de schijf eruit gehaald ? Heb je daardoor de geluidskaart toevallig statisch gemaakt ? Wat staat op die overleden schijf ? Staat daar toevallig programmas geinstalleeerd die je gelyuidskaart aans preken ? Je vindt het normaal dat windows je harddisk als een removable apparaat ziet, nou ik niet. :roll:
Link naar reactie
[quote:4c3858f321="Bosje"]Als windows zo vaag is of jij :evil: wordt het moelijk hoor. Bovendien is windows helemaal niet zon stabiel OS, alhoewel jij daar in gelooft. Je vraagt toch naar mogelijke oplossingen :oops: en zoals jij het beschrijft lijkt me deze de beste en de SNELSTE manier. Of heb je nog meer gedaan wat je ons niet wil vertellen ? Hoe heb je de schijf eruit gehaald ? Heb je daardoor de geluidskaart toevallig statisch gemaakt ? Wat staat op die overleden schijf ? Staat daar toevallig programmas geinstalleeerd die je gelyuidskaart aans preken ? Je vindt het normaal dat windows je harddisk als een removable apparaat ziet, nou ik niet. :roll:[/quote:4c3858f321] op die harde schijf stond alleen kazaa lite en een paar mp3`s. hij was vrijwel leeg omdat ie al dood aan het gaan was. Ik vind het idd ook niet normaal dat windows m`n hd als removable apparaat aangeeft, maar wat kan ik daar aan doen? ik heb daar geen speciale oplossing voor :cry: Ook geloof ik niet dat Windows zo stabiel is, wel geloof ik dat het het beste os is om te gamen, aangezien niet veel games andere os-en ondersteunen. De schijf heb ik er uit gehaald, gewoon, eerst schroeven los, dan bakje voorzichtig eruit halen, dan schroeven aan de andere kant losmaken, dan harde schijf eruithalen, en bakje weer terugleggen. Hoe kan ik mijn geluidskaart statisch maken???
Link naar reactie
Al aardig wat meer info, welke windows precies ? Oh ja, welk mobo, welke chipset. Als je nog aan iets denkt wat kan helpen, svp posten. Ik of een ander forum lid komen dan wel met suggesties die het probleem misschien oplossen zonder format c: Als je een PC aan het opereren ben, en je hebt jezelf niet statisch ontladen, en raakt een apparaat aan dan kan die een statische ontalding krijgen. Back to your topic. Probeer het volgende : Deinstalleer Kazaa. Haal de kapotte HD eruit, die is toch niet meer goed. Deinstalleer en installeer je drivers vd geluidskaart, ook directx opnieuw. desnoods bij systeemapparaten verwijderen, zodat windows terugkomt met new hardware. Check nu of je standaard wel geluid hebt ? Nee, dan wordt het verder puzzelen, Ja, wat doet GTA nu ? Eventueel opnieuw installeren. Dit is waar ik voorlopig op kom succes :wink:
Link naar reactie
[quote:4d2c5a2574="Bosje"]Al aardig wat meer info, welke windows precies ? Oh ja, welk mobo, welke chipset. Als je nog aan iets denkt wat kan helpen, svp posten. Ik of een ander forum lid komen dan wel met suggesties die het probleem misschien oplossen zonder format c: Als je een PC aan het opereren ben, en je hebt jezelf niet statisch ontladen, en raakt een apparaat aan dan kan die een statische ontalding krijgen. Back to your topic. Probeer het volgende : Deinstalleer Kazaa. Haal de kapotte HD eruit, die is toch niet meer goed. Deinstalleer en installeer je drivers vd geluidskaart, ook directx opnieuw. desnoods bij systeemapparaten verwijderen, zodat windows terugkomt met new hardware. Check nu of je standaard wel geluid hebt ? Nee, dan wordt het verder puzzelen, Ja, wat doet GTA nu ? Eventueel opnieuw installeren. Dit is waar ik voorlopig op kom succes :wink:[/quote:4d2c5a2574] kazaa is al geuninstalleerd en de HD is er uit gehaald, de rest zal ik morgenochtend gelijk doen Hier is mijn pc configuratie Systeemkast Chieftec Dragon Series: DA-01SLD (silver) Moederbord EPOX 8KHA+ Processor AMD XP 1900+ @ 2000+ Geheugen 2 * 256MB CRUCIAL DDR-SDRAM PC2100 Hard Disk(s) 45GB MAXTOR 7200 RPM en (kapotte 30 GB MAXTOR 7200 RPM) Videokaart Leadtek GeForce 3 ti200 TDH met AS3 clocked @ 215/460 Monitor PackardBell C910 Brander PackardBell 4x burner CD/DVD-Drive: PackardBell DVD-rom Speakers: Diamond speaker set (3 speakers) Geluidskaart: Creative Soundblaster Live 1024 Muis Logitich iFeel Mouse Toetsenbord PackardBell toetsenbord Temp CPU/Case EPOX 8KHA+ idle: 24graden. Athlon XP 1900+ op idle: 31graden. Stressed epox op 35 graden en de CPU op 41 graden CPU cooler Swiftech MC462-A + Delta 80HP+ Rheostat Casefans 4 DELTA fans + 1 PAPST fan + Baybus Internetverbinding Wanadoo Casema Premium kabel Operating System Windows XP Pro NL
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...