Ga naar inhoud

Primax Compact 4800 / Mustek 600 II CD


Aanbevolen berichten

Ik werk sinds kort met Windows 2000: m'n oude scanner (Primax Compact 4800, wat overigens dezelfde is als de Mustek 600 II CD) die nog via een ISA SCSI insteekkaart werkt, krijg ik maar niet aan de praat. Onder Windows 98 werkte deze feilloos: je hoeft alleen een I/O adres (meestal 280) aan te geven en hij werkte. Onder Windows 2000 krijg geen enkele driver aan de praat. Ik heb al veel drivers vanaf primax.nl (geven trouwens geen ondersteuning meer?!) en van mustek.com en andere sites. Zowel de NT als de 9x drivers bieden mij geen hulp. Verder in nieuwsgroepen hebbben velen hetzelfde probleem, maar ook hun eventuele oplossingen hebben geen effect?! Is er hier iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gehad? Want om nu alleen voor de scanner terug te gaan Windows 98..... alvast bedankt voor een moeite.
Link naar reactie
De kaart heeft geen behoefte aan een IRQ (volgens de handleiding). Ik heb een zwikje IRQ's geprobeerd, maar dat maakt niet uit. Ook gecheckt of die IRQ's bezet waren! Als ik het dus van Bosje begrijp, dan ligt aan de kaart? connector op de kaart is trouwens een female v25 (=parallelle poort). Op de scanner zit nog een 50 pins SCSI poort. Dat wordt dan de verbinding met die PnP SCSI kaart? En zo'n kaart kan ik gewoon kopen? Of is het een oude kaart, dus bij de tweede hands dealer te koop? Anyway bedankt voor any response.
Link naar reactie
Effe in het gegeugen graven : vorger waren er zgn "geemuleerde scsi kaarten ISA). Om die te laten werken moet je dan echt de drivers vd fabrikant hebben. Als je zeker weet dat die 50 pins een scsi is dan kan je een simpele scsi kaart aanschaffen op de beurs (za in de RAI amsterdam) of bij Mr-at of andere goed compu zaken. Maar check wel effe als het echt scsi is. Die hoeft niet echt duur te zijn (scsi is altijd duurder) Aangezien de prijzen vd scanners gedropt zijn kan je ook overwegen om een USB scanner te kopen. Deze prijs afwegen tegen een scsi kaart en de IRQ vd deze kaart 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...