Ga naar inhoud

3com etherlink vraagje.


Aanbevolen berichten

Hoi beste forumvrienden. Ik heb zelf voor internet (CHELLO) een 3com Etherlink 3 ISA (3c509b) kaart. Die werkt prima. Maar na het zoeken naar evt. nieuwere driver kwam ik het volgende tegen, vandaar mijn vraag. Normaal bij installatie herkent windows de kaart direct, maar als TPO. Ik heb eens gekeken, en vond als geschikte optie, een legacy-modus. Nu is mijn vraag: Wat is het verschil, als die er al is, tussen TPO en legacy-modus, of welke is de beste optie? Vast bedankt.
Link naar reactie
Hans bedankt voor je antwoord. Wat je zegt kan wel kloppen, want in pnp herkent win de kaart alsTPO. In geval van een irq konflikt, zou je dan kunnen denken aan legacy. Nu heb ik geen konflikten met aparaten, dus ik vroeg me het verschil gewoon af. Ik draai nu in de legacy mode, en wacht gewoon af, wat nu werkelijk het verschil is. Nu vraag ik me wel af of legacy stabieler is, omdat zoals jij zegt, hij een vast IO of IRQ gebruikt. Trouwens een aanvulling, ik draai hier win2000pro.
Link naar reactie
legacy is een mode die vaak nodig is bij Compaq computers, het zijn en blijven eigenwijze systemen. Als je in deze computers (sommige type's) niet voor vaste instellingen kiest dan kan het gebreuren dat het systeem zich totaal niet meer laat uitschakelen. En ander effect is dat als het systeem het commando krijgt om opnieuw te starten dit absoluut niet gaat. Je moet het eerst stoppen en dan weer opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...