Ga naar inhoud

Behuizing en micro ATX


Aanbevolen berichten

In mijn huidige computer blijkt het moederbord het te hebben begeven (zie posting elders) en nu heb ik dus een goedkoop nieuw moederbord besteld. Echter omdat er zowel VGA als SB op moest (ben geen gamer) is het een micro ATX geworden. Aangezien ik van plan was met het oog op de toekomst (binnen 1,5 jaar een compleet nieuw AMD Athlon XP geheel) een nieuwe degelijke kast te kopen van Antec of Chieftec is mijn vraag of dit nieuwe moederbord er wel in kan? Of maakt het micro/gewoon ATX niet uit voor een kast aangezien die wellicht standaard voor alle types is? Bovendien zou ik graag wat raad willen tav. een nieuwe behuizing. Ik zit te dubben tussen de ANTEC SX 830 (= volgens mij gelijk aan de Chieftec DX-01W) en de Chieftec DX-01W-D. Qua prijs maakt het weinig uit. De CHieftec heeft een vervelend deurtje maar 340W voeding. De Antec heeft een irritant FDD frontje erop. Mensen met een voorkeur voor 1 van de 2? En uitleg waarom?
Link naar reactie
Als je een full size ATX kast hebt past daar ook een micro ATX moederbord in, maar andersom wil het niet. Over anderhalf jaar kun je kiezen tussen een K7 Athlon XP systeem of een Clawhammer - die dan overigens ook Athlon-nog-iets wordt genoemd. Voor een K7 is een goede kwaliteit 300Watt aan te raden, als je nu ook een voeding koopt zorg dan dat-ie sterk genoeg is. De specificaties voor Clawhammer zijn nog niet bekend, maar ik verwacht dat ze identiek zullen zijn aan die voor P4. In dat geval kun je dus het beste een voeding aanschaffen die P4 compatible is. Als je uitsluitend de nieuwe kast koopt en je oude voeding blijft gebruiken is bovenstaande onbelangrijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...