Ga naar inhoud

d: schijf kwijt


Aanbevolen berichten

Ik was in het bezit van harde schijf van 40giga. Ik besloot hem op te delen in in 10giga 15 giga en 15 giga met partition magic. Ik kreeg allerlei foutmeldingen. na een hoop gezeur had ik uiteindelijk 2 partities (c en d) van ieder ongeveer 30 giga. Dus zomaar 20 giga erbij. Kan niet maar gebeurde wel. Dit heeft een tijdje goed gewerkt, maar nu is mijn tweede partitie d zomaar verdwenen. heeft iemand een idee hoe dat kan? heb ik hem per ongeuk uitgeschakeld? Omdat er allerlei belangrijke data op staat zit ik met mijn handen in het haar. Ik heb windows xp op mijn computer :(
Link naar reactie
Als je in PM foutmeldingen krijgt, moet je niet zomaar doorgaan, maar eerst kijken wat de oorzaak is. Verder is het natuurlijk niet al te slim dat je die 20 GB erbij zomaar hebt geaccepteerd en met die schijf bent gaan werken en al helemaal niet om er vervolgens belangrijke data op te zetten. Waarom ie ineens verdwenen is, tja, maar die data kun je vergeten.
Link naar reactie
heb je de 1e schijf tijdens het partioneren verborgen gemaakr voordat je de 2e maakt... Had ik ook een keer, dat je er "meer ruimte" door kreeg... dat had te maken met het ondersteunen van de 32 gieg grens. Uiteindelijk bleek fdisk het beter te doen dan de PM versie die ik had (die overigens wel geschikt was voor >32 G...). Ik heb het errst in orde gemaakt en ben toen pas verder gegaan. Ik vrees dus het ergste voor de data. Eingelijk had er imho toch bij jou ook een lampke moeten gaan branden, toen je "gratis" ruimte er bij kreeg...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...