Ga naar inhoud

HD fout bij installeren Windows.. iemand ???


Aanbevolen berichten

Ok het volgende heb een pentium III 450 met een 10 Gb Hd.. Sorry kan geen specifeikere info geven heb hem niet zelf samengesteld volgens mij is de HD van Maxtor.. Het volgende ik ga Windows op een schone schijf installeren met Fdisk gepartitioneerd en geformatteerd.. Dan opnieuw opstarten opstarten met CD-Rom ondersteuning.. Windows ME cd erin dan E:/setup.exe enz.enz. dan gaat hij bestanden voor de setup kopieren naar de schijf en krijg dan de fout "Fault Outside Of Ms-Dos extender Ex=3000 Ds=4500 enz. enz. zo'n 2 regels aan getallen en nummers.. Het scandisk al op de schijf gedaan (gaf geen fouten aan ook niet in detail scan) en inplaats van 2 partities 1 gemaakt enz.. zelfde fout weet iemand een oplossing.. Of is de schijf aan't overlijden.. Bedankt..
Link naar reactie
Crazy J bedankt dat is em [quote:0fb3618544="site"]"Standard Mode: Fault outside of MS-DOS Extender Raw fault frame: EC=0344 CS=031F IP=85E2 AX=001D BX=0005 CX=1800 DX=155F SI=0178 DI=0178 BP=016E DS=027F ES=027F SS=027F SP=0166 MORE INFORMATION Bad Fault in MS-DOS Extender This error message occurs when the fault handler dispatcher in DOSX.EXE generates another cascaded fault while trying to handle a protected-mode exception. This error is usually caused by one of the following factors: HIMEM.SYS is unable to control the A20 line. DOS=HIGH is not functioning properly (related to HIMEM.SYS control). The RAM, static RAM (SRAM), single in-line memory module (SIMM), or dynamic RAM (DRAM) chips are not functioning properly. You are running DR DOS. The third-party memory manager is not configured correctly. The EMM386.EXE NOEMS x=A000-EFFF line is missing from the Config.sys file. You have an old, out-of-date ROM BIOS. Your CMOS settings are incorrect. Your Windows files are old or corrupted. To test this, create a new directory on the hard drive, and install Windows in that directory. Your disks are corrupted. Your system is infected with the Form, Forms, Noint, or Yankee Doodle virus. "[/quote:0fb3618544] Weet iemand ook een oplossing, en wat is Dr-Dos?
Link naar reactie
heem les dit net op een ander site waarop de readme van win 95 staat: Standard Mode Messages ---------------------- If you get any of the following error messages, you should remove any memory managers (such as EMM386.exe, QEMM, or 386Max) from your Config.sys file, and then run Setup again. Standard Mode: Invalid DPMI return. Standard Mode: Fault in MS-DOS Extender. Standard Mode: Bad Fault in MS-DOS Extender. Standard Mode: Unknown stack in fault dispatcher. Standard Mode: Stack Overflow. NOTE: If you still have problems, try adding EMM386.EXE back into your Config.sys file and exclude all ranges. For example, device=c:\windows\emm386.exe x=A000-FFFF eff proberen..
Link naar reactie
Ik sluit me bij Foxenberg aan: controleer eerst maar het geheugen en eventueel de Bios instellingen die met het geheugen te maken hebben. Je systeem lijkt instabiel te zijn. Eventueel de Bios op de standaard (default) waarden instellen. Een diskette kan eventueel wel defect zijn, maar een CD-Rom is meestal wel okay, maar kan in theorie dus ook defect zijn.
Link naar reactie
Een virus lijkt me stekr omdat ii die PC al een helepoos boven op m'n kamer hebt staan.. en bij de laatste scans van de andere PC niets gevonden bij de laatste scan van de probleem PC ook niets gevonden is alleen wel een poosje terug de problemen kwamen toe in de HD eff een stukje naar onder heb geplaatst en dus de kabels heb losgehaald.. BTW ik heb em wel goed weer aangelsoten pin1 enzo..
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Echt helemaal sorry voor de late replie maar ik heb er niet meer naar kunnen kijken die dag en toen moest ik bij vrienden problemen oplossen met de pc Heb nou die win98 cd erin en dan geeft hij precies het zelfde aan.. kan nog proberen om de inhoud van de cd naar de schijf te kopieren maar ik weet het preciese schrijfwijze niet (DOS) copy F: D: ofzow..
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ok het volgende heb ik gedaan 1. kijken of et geheugen kapot was.. 1 reepje eruit gehaald en opniew opstarten (de andere heb ik in het eerste slot gestopt) 2. opstarten begint met piepen.. dus ik pc uit andere reepje er weer in (zodat er nog steeds 64 mb inzat, in het eerste slot).. 3. start nu goed op denk alles in orde ik windows installeren.. gaat ook goed topdat hij bij 8 % blijft hangen en "can't write to disk fout".. 4. ik opniew opstarten.. hij doet dan post maar geeft geen beeld.. 5. weer opnieuw opstarten start nu wel op zit in dos maar m'n keybord toetsen staan verkeerd.. (als je op "enter" drukt kirjg je een "O") enz.. 6. dus ik denk eff opniew starten en bios op default zetten.. 7.helemaal geen beeld geen post niets.. dat was gisteren.. dus ben een beetje gestressed.. zal vandeweek ook eff proberen hand matig mijn bios resetten.. kijken of dat werkt..
Link naar reactie
[quote:96dd3874f9="Sikkens_Software"]1. kijken of et geheugen kapot was.. 1 reepje eruit gehaald en opniew opstarten (de andere heb ik in het eerste slot gestopt) 2. opstarten begint met piepen.. dus ik pc uit andere reepje er weer in (zodat er nog steeds 64 mb inzat, in het eerste slot).. 3. start nu goed op denk alles in orde ik windows installeren.. gaat ook goed topdat hij bij 8 % blijft hangen en "can't write to disk fout".. [/quote:96dd3874f9] Hmm, tja, als het geheugen okay is dan is er toch echt iets mis met het systeem zelf. Ik zou zelf in ieder geval dat andere reepje bij 1. verwijderen. Ga ook na, of je geheugen in een willekeurig slot mag plaatsen. Staat meestal in de handleiding die bij het moederbord is geleverd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...