Ga naar inhoud

Aansluiten cd brander?


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een cd brander aangeschaft, maar nu het aansluiten. Ik heb de harde schijf op de 1e ide conn. gezet met als slave de cd/dvd speler, en op de 2e ide conn. de cd brander als master. is dit goed? En op de kabelconnectors van de 1e ide conn. zit op het einde een stikker dat deze als master geplaatst moet worden, en op de conn. halverwege de kabel zit een stikker dat dit de slave conn. is, maakt dit nu echt verschil? of kun je dit gewoon verwisselen. Bij voorbaat dank, Jos
Link naar reactie
[quote:324f0fca49="jvanrutten"]En op de kabelconnectors van de 1e ide conn. zit op het einde een stikker dat deze als master geplaatst moet worden, en op de conn. halverwege de kabel zit een stikker dat dit de slave conn. is, maakt dit nu echt verschil? of kun je dit gewoon verwisselen. Bij voorbaat dank, Jos[/quote:324f0fca49] Ja, dat maakt zeker uit. Het eind van de IDE kabel is altijd de master en de midden connector is altijd de slave. Zo moet je dus ook de HD's of CD/DVD's instellen.
Link naar reactie
Volgens mij heb je gelijk hoor Bosje. Slave/master wordt door de jumpers bepaald en niet door de volgorde van de connectors op de kabel. Zou anders niet uitkomen met mijn kabels als ik eerst helemaal bovenin mijn DVD of brander zou moeten aansluiten en vervolgens weer helemaal naar beneden voor mijn harde schijf. :-? Wim.
Link naar reactie
[quote:53ce85dee6="jvanrutten"]Bosje, Ik heb een A-open 32 x 12 x 48 gekocht bij MyCom, was een vaderdag aanbieding voor E 69,- met nero 5,5 software, leek me geen slechte deal. Thanks Jos[/quote:53ce85dee6] Ik zou ondanks het prijsverschil(oh, wat erg) toch maar een LiteOn aanschaffen->perfect en lezen ook nog eens moeilijke game-cd's. :D BTW, is AOpen niet toevallig het slechtse merk in branders? :roll:
Link naar reactie
[quote:a2af62ffe4="Bosje"]spider, heeft dat niet met de jumpers te maken ?? Ik heb een PC waar op de 1e IDE de HD (c-schijf) op de laatste connector zir en op de 2e IDE zit ie als Master op de 2e.[/quote:a2af62ffe4] Ja, maar we hebben het hier toch over IDE 1. De laatste connector (eind van de kabel) dus master. Daar staat toch JOUW c-schijf ook op. En, ik heb hier een computer gehad waarbij de opstartschijf zich NIET op de middelste connector liet booten als master, De jumper stond op master, maar hij moest toch echt op de laatste connector.
Link naar reactie
Spider, ik had het wat snel getikt. 8) Ik gebruik sowieso geen cable select. 2 HD's in de pC, beide master, elk op een aparte IDE controller. Bij de een zit ie op de laatste connector en de andere zit gewoon op de middelste connector. En heb geen gekke dingen als performace verlies, vandaar dat het volgens mij niet uitmaakt. Ik heb er verder nooit echt bij stil gestaan, sluit de spul aan en hij doet het.
Link naar reactie
Black Shadow, AOpen het slechtste merk? Waar baseer je dat op? Op Hardware.info staat een [url=http://www.tecchannel.de/hardware/263/]recente vergelijkingstest[/url], waaruit blijkt dat AOpen en LiteOn elkaar weinig ontlopen. Op Tom's Hardware Guide komt geen recente test voor en in ieder geval geen LiteOn, maar op het [url=http://www.tecchannel.de/hardware/263/]Duitse tecChannel[/url] kun je een vergelijkingstabel maken en ook daar ontlopen AOpen en LiteOn elkaar niet veel (wel wat oudere gegevens). Uit de cijfers zou je zelfs concluderen dat AOpen over het algemeen net wat beter presteert. Volgens mij is het een kwestie van persoonlijke voorkeur en afhankelijk wat je er mee wilt doen. Misschien kopieert LiteOn beter moeilijke game-CD's en haalt AOpen misschien niet de op de machine vermelde snelheid, maar daarmee is AOpen nog niet slecht (wel lawaaierig overigens :( ). Sorry, misschien off-topic, maar het is wat al te makkelijk om een merk zo maar als slechtste te betitelen. Wim.
Link naar reactie
Hmmm... slechte ervaring is natuurlijk minder. :evil: Ik ben aan mijn eerste Aopen gekomen omdat op dit forum er zo postitief over geschreven werd. Na ruim 2 jaar er naar volle tevredenheid mee gewerkt te hebben (en maar heel weinig CD's 'verkloot') werd het met de komst van een nieuw systeem tijd voor wat nieuws (lees: sneller). Weer een Aopen dus. Niet alle verandering hoeft verbetering te zijn, dus de tijd zal het leren... :roll: Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...