Ga naar inhoud

Windows herkent Cd-rom stations niet meer


Aanbevolen berichten

Het Probleem Het begon allemaal nadat Norton Utilities meedeelde, dat voor de anti-virus scanner geen update meer beschikbaar waren. (normaal verleng ik dat jaarlijks) Na het uninstallen van Norton Systemworks en installen van Norton antivirus 2002 heb ik een hoop problemen gehad. Conflicten met de monitor en nog wat raadselachtige dingen. Alles is werkt weer en is opgelost, behalve dat mijn CD-rom speler en mijn CD-brander niet meer herkent worden door windows (98) Bij apparaatbeheer staat zowiezo geen CD-rom speler meer. Wel staan er 3 gele uitroeptekens bij "primaire IDE controller (dubbel FIFO)", bij de "secundaire IDE controller (dubbel FIFO)" en bij de standaard IDE/ESDI harddiskcontroller (ik heb 2 harddisks). Bij de stuurprogrammas staat dat er geen conflicten zijn maar geeft bij alle 3 een "code 10". met de omschrijving dat ik de stuurprogramma's bij moet werken. Echter die staan op CD-Rom. Hoe los ik dit het eenvoudigst op ? Met vriendelijke groeten, Frank Schuurmans
Link naar reactie
[quote:f55c5d9e84="Schuurmans"]Deze zijn niet te vinden bij apparaatbeheer ! Hebben de CD-rom's geen verbinding via de IDE -controllers ? Die staan een soort in storing[/quote:f55c5d9e84] Rechts op: Deze Computer>beheren>apparaatbeheer>onder diskettestation, daar zou de CD-r/rw/DVD moeten staan...
Link naar reactie
Raar... die uitroeptekens verklaart wel dat het niet werkt. Ik zou dit als eerste doen: (geen garantie op oplossing!) Haal ff alle kabels eraf, cd/dvd/cdr/hd- slave, en start ff opnieuw op, zet pc uit, sluit de boel weer op de luiste wijze aan, en start opnieuw op. Check dan opnieuw de gele uitroeptekens of er conflicten zijn...
Link naar reactie
Zonder de drivers te herinstalleren gaat het ook: verwijder alle apparaten met een uitroepteken, pas na het verwijderen van de laatste herstarten. En onder 98 wil het ook helpen eens "veilig" op te starten en dan alle dubbele USB apparaten en dubbele CD drives er uit te gooien. Dan opnieuw starten André
Link naar reactie
Zoals Eddy al zegt, moet je de drivers van de chipset opnieuw installeren. Zoek eerst even uit welke chipset het moederbord bevat. Deze info vind je meestal op de eerste bladzijde van het boekje dat bij het moederbord wordt geleverd. Daarna: * Voor een Via chipset (4 in 1 drivers) staan de nieuwste drivers op http://www.viaarena.com/?PageID=2. * Voor een SIS chipset staan ze op http://www.sis.com/support/driver/utility.htm * Voor Intel chipsets staan de universele drivers op http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=816 Zo zou het moeten lukken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...