Ga naar inhoud

Atembo Systeem of een Dell Systeem


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ga een nieuwe computer kopen. Voor mn vader stelde ik altijd computers samen bij Dell. En daar ben ik heel erg tevreden over, nog nooit problemen mee gehad! Maar moet ik dus een systeem van mn eigen geld kopen, en als student is dat dus een beperkt budget. Mijn oog viel op Atembo. (www.atembo.nl) Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met Atembo systemen. Heb je er vaak problemen mee, of eigenlijk nooit?! Zijn die systemen stabiel? Dit is wat ik nu heb samengesteld bij Atembo: Asus A7V333 raid usb2 AMD XP 2100+ 2x 256 MB DDR (Samsung) Maxtor 60 GB 7200 rpm Asus Geforce 4 TI4600 128 MB Tosbiba 16x48x DVD speler Iiyama 19" MA901U 10/100 Mbit Ethernet Adapter (realtec ofzo:)) Zalman CNPS 6500B-Cu (cooler) 300 Watt ATX (voeding) Ik vind stabiliteit het belangrijkst, dus ik wil geen vreemde problemen ofzo. Is dit dan een stabiel systeem, of kan ik toch beter een Dell nemen?! Ik heb het liefst een Dell, maar dan ben ik ook zo'n beetje twee keer zo duur uit.... Graag jullie mening :)
Link naar reactie
Dell is een A-merk, dus dan heb je in ieder geval goede support en garantie als er WEL iets aan de hand is.. En je hebt daar alleen maar positieve ervaringen mee, dus dan denk je natuurlijk al snel aan Dell :) Wat "is Atembo" verder? Zet die zaak het systeem voor je in elkaar (assemblage) of bestel je de onderdelen en ga je zelf aan de slag? :D In het eerste geval zou ik zeggen, vanwege de prijs die natuurlijk zwaar meeweegt :D, ga voor Atembo! In het tweede geval.. Als je geen ervaringen hebt met pc's bouwen en "bang bent" dat er iets fout/ stuk gaat.. Ga dan voor een Dell of ander A-merk/ geassembleerd systeem, zodat je in ieder geval iemand (een winkel) hebt, om op terug te vallen als er iets mis is!
Link naar reactie
Dat is een beetje de eeuwige discussie: wel of geen merk-pc. Zelf koop ik liever geen merk-pc (dell, compaq, packard bell). Je bent veeeeel goedkoper uit als je wat anders koopt. Dat kan een systeem zijn wat je bij een winkel koopt, of je kunt zelf alle onderdelen kopen en zelf in mekaar bouwen. Maar dat laatste moet je wel durven en wat verstand van hebben. Bij een winkel zoals jij die noemt [i:b47b99e6e7](maar die zijn er heel veel: een hoop zaken met 1 vestiging maar ook winkelketens die landelijk zitten. Die laatste zit qua prijs ook een hoop verschil in, maar ik heb zelf goede ervaringen met Memo Systems, en ook over Mycom hoor je veel goeds)[/i:b47b99e6e7] kun je of een van hun systemen kopen, of door hun een pc op laat op laten bouwen. Je kiest dan zelf ALLE onderdelen uit en zij bouwen hem voor een klein bedragje (meestal 75 a 100 gulden) in elkaar. Bij zo'n winkel koop je net zo goed een stabiel systeem, wat ook nog eens goed presteerd. Als je zelf samensteld kun je van alle onderdelen de kwaliteit en snelheid kiezen. Ik heb 3 jaar terug mijn eigen PC samengesteld en door Memo in elkaar laten zetten. Dat ding draait nu nogsteeds stabiel en snel :) (nou ja relatief snel want tegenwoordig liggen de snelheden [b:b47b99e6e7]iets[/b:b47b99e6e7] hoger :D ). Voor lijsten met winkels (en beoordelingen van service en kennis enzo) kun je op tweakers.net kijken.
Link naar reactie
[quote:dc2da22e82="yalhambra"] Asus A7V333 raid usb2 AMD XP 2100+ 2x 256 MB DDR (Samsung) Maxtor 60 GB 7200 rpm Asus Geforce 4 TI4600 128 MB Tosbiba 16x48x DVD speler Iiyama 19" MA901U 10/100 Mbit Ethernet Adapter (realtec ofzo:)) Zalman CNPS 6500B-Cu (cooler) 300 Watt ATX (voeding) Ik vind stabiliteit het belangrijkst, dus ik wil geen vreemde problemen ofzo. Is dit dan een stabiel systeem, of kan ik toch beter een Dell nemen?! Ik heb het liefst een Dell, maar dan ben ik ook zo'n beetje twee keer zo duur uit.... Graag jullie mening :)[/quote:dc2da22e82] Ik sluit me aan bij wat eddey net vertelde maar ik heb wat opmerkingen bij je keuze van de onderdelen. Waarom niet een reepje van 512 MB van samsung ?? ik vind de voeding aan de lichte kant ik zou liever richting 340 of nog liever richting 370 of 420 watt gaan. Waarom niet gewoon de gf4 ti4400 het verschil tussen de 4400 en 4600 is niet zo groot met uitzondering van de prijs. Waarom het Asus mobo er zijn planken die stukken goedkoper zijn en net zo stabiel. kijk maar eens naar dit draadje : [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=62217[/url] Enig idee in wat voor kast je dit systeem wil ? miditower/fulltower ?
Link naar reactie
Asus A7V333 raid usb2 AMD XP 2100+ 512 MB DDR (Samsung/infeneon) Maxtor 60 GB 7200 rpm [b:d33b1af255]Abit Geforce 4 TI4600 128MB of Geforce 4 4200 64MB+tv ? [/b:d33b1af255] :-? Tosbiba 16x48x DVD speler [b:d33b1af255]Iiyama 19" MA901U 452 of Iiyama 19" HM903DT pro 454 ? [/b:d33b1af255] :-? 10/100 Mbit Ethernet Adapter Microsoft Intellimouse Optical Microsoft Natural Pro ergo Zalman CNPS 6000-Cu Koper (cooler) Enermax Silent plus 300 watt Lian-Li Medium PC60USB :P over de monitor en de videokaart heb ik nog twijfels, welke moet ik nemen. Is de snelheidswinst met 128MB video gigantisch, of gaat het maar om een paar framepjes?! En is het beeldkwaliteit verschil tussen het 452 en het 454 model groot?!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...