Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: wou overschakelen van een 10 naar een 100 mb netwerk kaart op mijn pjoeter met XP. Steek een andere kaart en opstarten en komt wondows met de melding dar zich een probleem voordoet bij de installatie van een ethernetkaart. Ik kan met geen mogelijkheid de driver installeren, aan het kaartje ligt het niet, heb al meerde kaarten geprobeerd. Weer terug dus naar de oude situatie, komt het probleem ook!!! Enige mogelijkheid het aan het werken te krijgen was op nieuw installeren of de oude kaart erin en met ghost een partitie terug zetten. Dat laaste gedaan en werkte maar zit nu nog steeds met een 10 mb kaart in mijn systeem! Wie kan helpen? Ap
Link naar reactie
Soms geeft het wisselen van kaarten IRQ conflicten. In dat geval zie je onder Apparaatbeheer (van Systeem op het Configuratiescherm) een uitroepteken achter de hardware staan. Windows geeft soms duidelijk aan wat het probleem is. Als de driver niet goed lijkt te zijn, dan lijkt me het meest logische om de driver opnieuw te installeren. De oplossing is meestal om de driver/hardware te verwijderen, opnieuw te starten, en vervolgens de hardware opnieuw te installeren. Soms moet de kaart ook nog fysiek verwijdert worden en vervolgens naar een volgende herstart terug worden geplaatst (computer wel uitzetten ...). Bij gebruik van Win2000 en XP kun je ook een kijkje nemen in de logboek bestanden. Deze geven soms ook bruikbare informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...