Ga naar inhoud

data oude harde schijf overzetten


Aanbevolen berichten

[quote:adb89efbc6="Digi"]Ik heb nieuwe harde schijf in pc gezet ,nu wil ik de data van de oude schijf terug zetten op nieuwe. Ik heb oude schijf als [i:adb89efbc6]slave[/i:adb89efbc6] aan pc gehangen echter wordt niet herkend. Ik werk met XP.[/quote:adb89efbc6] Het zou kunnen dat je een combinatie hebt gemaakt van 2 schijven of een schijf en een CD-rom speler die het niet zo lekker doet. Probeer het eens op de secundary ide in zijn eentje (master of slave maakt niet uit) Bij was dit al meerdere de oplossing bij zo'n probleem Jeroen :o
Link naar reactie
Ik denk dat er twee dingen zijn die gecheckt moeten worden: Inderdaad de BIOS. Als je schijf hier niet in vermeld staat, zet hem er dan in. Kies voor de instelling AUTO, dan detecteert je BIOS de schijf zelf. Een tweede punt is de instelling van je master-schijf. Staat de jumper toevallig op CS (cable select)? Dit is vaak standaard. Zet deze op Master. Wim.
Link naar reactie
Tja, dit is echt een lastige. Ik denk dat je stapsgewijs allerlei dingen moet gaan uitsluiten :cry: Ik heb even in Microsoft's Knowledgebase gezocht op Windows XP en Harddisk i/o error en het volgende document gaat weliswaar over SCSI, maar is grotendeels ook toe te passen op IDE: [url]http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q314093[/url] Wat ik al een beetje vermoedde wordt in dit artikel een beetje bevestigd: er kunnen allerlei oorzaken zijn. Aan de kant van de PC (IDE-poort, IDE-kabel: al een andere geprobeerd?, etc), aan de kant van de harddisk (firmware), maar ook aan de kant van XP (drivers). Ik heb zelf geen ervaring met XP en heb dit probleem met harddisks ook nog nooit meegemaakt (wel volledig gecrashte disks), dus verder dan dit kan ik je ook niet helpen. Uit wat ervaringen met Windows 2000 denk ik zelf wel het meeste richting ondersteuning door XP (drivers dus). Ik hoop voor je dat iemand anders op dit forum een oplossing voor je weet, dus ik wens je er heel veel sterkte mee. Mocht ik nog iets interessants tegenkomen, dan plaats ik nog wel een reaktie. Wim.
Link naar reactie
Digi, Waar ik nog even aan dacht. Je wil natuurlijk weten wat de oorzaak van je probleem is (ik ook wel eigenlijk) en het is natuurlijk onuitstaanbaar als je daar niet achter kan komen. :evil: Misschien wel zo praktisch: kun je die oude harde schijf terugplaatsen of in een ander systeem werkend krijgen en dan van de data een CD (of meerdere) branden en zo de gegevens overzetten? Als dat kan, dan tevens een tip: Om in één keer het alleen-lezen attribuut weg te halen kun je vanuit een DOS-box het commando ATTRIB -R /S (voor alle onderliggende mappen) geven. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...