Ga naar inhoud

Mijn nieuwe systeem


Aanbevolen berichten

Pas ontvangen en nog druk bezig om het systeem in te richten, maar zoals beloofd zet ik hier een beschrijving van mijn nieuwe PC-configuratie. [img:fbc3644253]http://store5.yimg.com/I/vitalitycomputer_1691_1064418[/img:fbc3644253] Kast: Colorcase Noblesse black/blue miniserver. Voeding 350Watt, twee extra blowholes voor en achter (voor en achter een extra fan geplaatst), 4 externe 5 1/4 inch bays, 2 externe 3 1/2 inch bays en 5 interne 3 1/2 inch bays (totaal dus maar liefst 11!). Meer info over de kast (o.a.): http://www.a-pro.com/ASPNOBLESSE.htm Moederbord: Gigabyte 7VRXP (4 IDE-connectors ATA-133, LAN, sound, raid, 4x USB 1.1, 4x USB 2.0) Processor: AMD Athlon 1800+ met Spire Whisperrock II koeler Geheugen: 2x 256Mb DDR PC2100 CAS 2.5 Floppy drive (uiteraard) Harddisks: 2x Maxtor D740X-6L 7200rpm 60Gb liquid bearing (geruisloos) Grafische kaart: MSI G4MX460-VTP (MS-8867) dual head, video-in en video-out (en héél veel extra software). Kan ik eindelijk eens aan videobewerking beginnen :P Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Player (met firewire) Modem: Dynalink ISDN Monitor: NEC Multisync LCD 1530V Toetsenbord & Muis: Logitech Cordless Desktop Pro Boxen: Logitech Z-540 (4.1 speakerset) Scanner: Canon D660U Printers: Canon S400X inkjet en Xerox 4510 laser Camera: Agfa ePhoto CL34 1.3 Megapixel + 64Mb Compact flash card Ik dacht dat ik hier wel aardig mee vooruit kon? :D :D :D Wim.
Link naar reactie
Dank je, ben er ook heel blij mee. :D Wat ik nog vergat te vermelden (niet onbelangrijk): 1x Aopen 1648 DVD speler 16x48x 1x Aopen CRW3248A brander 32x12x48x En dan tevens hierover een vraag: In mijn oude systeem had ik op IDE1 een HDD met een brander en op IDE2 een HDD met de DVD speler. Nu heb ik op IDE1 de beide HDD's (ATA133) en op IDE2 de brander (master) en de DVD speler (slave). Beide op de hoogste snelheid ingesteld (als ik mij niet vergis ATA33 resp. ATA66). Is dit voor de snelheid een optimale configuratie of kan ik het beter doen zoals in mijn oude PC? Heeft iemand suggesties? Wim. Btw MajinBuu: ik vroeg me af waarom jij die 'duiveltjes' bij je naam hebt staan. Als ik je Avatar zie lijk je toch niet zo'n chagrijnig type? :wink:
Link naar reactie
Kijk maar een keertje DragonBall Z, MajinBuu is toch echt wel EVIL ook al lijkt hij van niet. Het aansluiten van twee harde schijven op dezelfde IDE kan tegenwoordig niet meer zoveel kwaad, denk ik. Met Compaq heb ik vaker het probleem gehad dat een schijf niet werd herkend. Persoonlijk zou ik op iedere IDE aansluiting een schijf zetten. Vraag het anders maar een keer (voor de zekerheid) aan de oude rotten van dit forum. MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Jaloers mooi 8) Het maakt tegenwoordig niet meer uit (bij moderne mobo) als je 2 hd op dezelfde IDE kanaal aanlsuit. In een andre topic was men het overeens om het systeem aan te sluiten zoals in je oude PC. Per IDE kanaal een HD en een cd rom speler. Ik wens je verder succes met de aopen brander :wink:
Link naar reactie
Die Agfa had ik inderdaad al en het is me bekend dat Agfa met de digitale camera's gestopt is (vanwege de moordende concurrentie). Misschien niet de beste camera, maar ik maak er toch behoorlijk goede foto's mee. In combinatie met Paintshop Pro levert dat hele leuke plaatjes op. :P Ik heb die camera vorig jaar gekocht om eens te kijken of digitale fotografie wat voor mij was. Dat moest ook een beetje betaalbaar zijn. Als ik mij goed herinner was ik voor de camera met een extra 64Mb kaartje zo'n 700 gulden kwijt. En dat terwijl op internet de reakties op de camera behoorlijk positief waren. Ben er dan ook nog steeds heel blij mee, vooral omdat ik er oplaadbare penlites in kan stoppen. :P Enne... digitale fotografie is inderdaad een uitkomst! Wat betreft de configuratie van de HDD's zoals in mijn oude systeem: vertraagt dat niet de snelheid van de schijven? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat bij HDD's de traagste schijf op hetzelfde IDE-kanaal de snelheid van de andere bepaalt. Of geldt dat alleen voor HDD's? Trouwens, het is niet mijn bedoeling om jullie de ogen uit te steken of jaloers te maken (hoewel... :wink: ). Ik had het beloofd, dus vandaar. Kon trouwens wel wat extra's doen, want vorig jaar had ik een extra bonus vanwege mijn 25-jarig jubileum op de zaak (hmmm... slaat senior in dit forum dan toch op mijn leeftijd? :-? ) en nu is er een PC-privéregeling in werking getreden waarbij ik mijn vrije dagen kan inleveren op een PC (en die heb ik toch nog zat :D ). Wim.
Link naar reactie
Nou, over die 2 HDD's op dezelfde IDE: Ik heb die situatie, af fabriek van Dell. 2 HDD's op 1 IDE-channel en werkt goed. Volgens testprogrammaatjes is de nieuwste harddisk lekker snel, terwijl mijn oudere 2e van 10 Gb iets minder snel is. Dit houdt voor mij in, dat het bij mij niet uitmaakt of er 2 harddisken op 1 IDE-poort staan en qua snelheid zijn ze ook verschillend. Volgens mij onthoudt ie de snelheid goed van beide apparaten. Groet, Aswin
Link naar reactie
Download PC Mark2002 van MadOnion eerst met beide schijven op een ide dan iedere schijf op een aparte ide. Met SiSoft Sandra kun je de snelheid van de schijf testen en MPower test de lees en schrijf snelheid van de schijven zie : [url]http://www.mindbeat.com/utils.shtml[/url] Zo krijg je denk ik wel een idee van wat sneller is. Veel plezier :wink: :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Ik heb nu wat tests met 3Dmark2002 uitgevoerd. Heb er het nodige mee zitten testen. Heb het geheugen van CAS 2.5 naar CAS 2 gezet en dat scheelt inderdaad in snelheid. Verder heb ik met Cacheman wat verschillende instellingen met diverse caches uitgeprobeerd en dat scheelt behoorlijk in de testresultaten! Heb nu een zeer behoorlijk resultaat weten te behalen. 8) Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...