Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Na het terugzetten van een Windows NT40 imagefile op een grotere harddisk krijg ik op de server een mooi blauw scherm met de foutmelding inaccesible harddisk failure o.i.d. en stop de pc. Wanneer ik dezelfde harddisk in een bijna soortgelijke pc stop dan boot ie wel door en krijg ik Windows NT prima opgestart. Wat kan hier fout zijn ? Ronald R.
Link naar reactie
Het kan ook zijn dat je BIOS de grotere harddisk niet ondersteunt. In dat geval heb je twee opties: 1. Een programma downloaden dat er voor zorgt dat om je BIOS heen gegaan wordt. Vaak vindt je die bij de leverancier van je harddisk. Daarna moet je wel opnieuw de harde schijf partitioneren en dus ook je image opnieuw terugzetten. O.a. Maxtor, Seagate en Quantum hebben een dergelijk programma. 2. De BIOS flashen. Hiervoor moet je een programma downloaden bij de leverancier van het moederbord. Houdt er wel een klein beetje rekening mee dat dit soms fout gaat. Als dat gebeurt heb je een nieuwe BIOS chip nodig. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...