Ga naar inhoud

USB root Hub vs. NTKERN.VXD


Aanbevolen berichten

Onder het besturingssysteem Windows 98 probeer ik een webcam te installeren; namelijk een Creative PC Cam 600 op één van de twee beschikbare usb poorten. De installatie liep voorspoedig alleen werkte de webcam niet. Na het inzien van de hardware lijst kreeg ik te zien dat mijn Creative Soundblaster Live in de knoop zat met IRQ's wat voorheen niet het geval was, terwijl er genoeg IRQ's over zijn is het apparaat niet meer aan de praat te krijgen. Ook de USB root Hub die ik voorheen niet in de lijst had staan blijkt het niet helemaal naar z'n zin te hebben. In de device status staat: The NTKERN.VXD device loader(s) for this device could not load the device load driver. Waarschijnlijk zijn bovengenoemde problemen mede verandwoordelijk voor het niet werken van de webcam. Het herinstalleren van drivers werkt niet, ook het installeren van DirectX 8.1 blijkt niet te helpen, deze was me namelijk geadviseerd door een ander forum. Graag wat hulp.
Link naar reactie
Geef de specs van je hardware. Iets soortgelijks gehad. Je hebt win98 zeg je, ik ook SE op een Compaq. Ga naar de homepage van Bill Gates en naar downloadcenter. Zoek bij OS win98mop USB of USB fixes. Bij SE kreeg ik 2 *.sys updates. De een bleek exact hetzelfde te zijn als op het systeem stond, de ander was nieuw. Overschrijf de oude. Start je Pc enkele keren op (zonder de USB apparaten eraan). Zet je PC dan netjes uit en start weer op. Probleem mag dan niet meer voorkomen of in elk geval niet vaak. (al 2 maanden heb ik er geen last meer van). Je moet wel vooraf kijken of de IRQ's elkaar niet bijten, vooral dat de VGA kaart niet dezelfde IRQ heeft als USB. Laat horen hoe het gevaren is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...