Ga naar inhoud

3Com lan-kaart van 10 Mbps naar 100 Mbps zetten lukt niet.


Aanbevolen berichten

Vooraf: Pc met 2 netwerkkaartjes 1x internetverbinding (3Com) en 1x voor netwerk en internet delen (Realtek) Ik probeer mijn 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) van autosence naar 100 Mpbs fullduplex te zetten. Zodra ik dat doe krijg ik de melding dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten. Ik had hetzelfde probleem met de Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. (dezelfde die nu hieronder vermeld staat) De Realtek die nu wordt gebruikt voor internet delen en netwerk staat wel op 100 Mps full duplex. Internet verbinding is uitstekend verder. Maar waardoor kan het komen dat ik die instelling niet voor elkaar krijg. OS is XP Pro Kabelmodem is Elsa Microlink Wie weet raad?
Link naar reactie
Je internetverbinding zal een kabel verbinding zijn? Daar ga je zowiezo al geen 10Mbit mee halen laat staan 100Mbit, en ik denk dat je door het omzetten de verbinding met je kabel modem kwijt bent. Zelf heb ik precies zo'n 3Com en die switcht zelf van 10 naar 100 al naar gelang de verbinding die ik eraan hang. Ik ging dan uit van de situatie dat je kabel/adsl internet binnenkomt op de 3Com en je het via de Realtek verder verdeelt over je netwerk dat wel 100Mbps is.
Link naar reactie
Ja, je hebt gelijk hij staat op autosense en de realtek verdeeld het over het netwerk wat wel op 100 Mbps staat. Maar volgens de provider kan de kaart op 100 Mbps worden gezet. (dat gaat wel maar dan krijg ik de melding dat de kabel niet is aangesloten). Ik vroeg me af wat daar de oorzaak van kan zijn.
Link naar reactie
Ok, tot zover duidelijk, maar nu dan het volgende een vriend van mij heeft sinds kort een nieuwe PC (P4) met een ethernet kaart on board. Verder heeft hij een kabel internet abonnement genomen bij dezelfde provider (quicknet) en nou was ik kortgeleden even bij hem en zag dus zijn kaart op 100 Mbps staan. (ik heb niet kunnen zien of deze op full duplex stond) ???? :o :o :o Heb jij daar een verklaring voor?
Link naar reactie
Kan het heel toevallig niet zo zijn dat tussen je kabel-modem en je netwerkkaart een UTP-kabel hebt zitten die maar 10Mbit aankan (cat. 3 kabel) :o . Je hebt voor 100Mbit 6 of 8 draden nodig, 10Mbit heeft er maar 4 nodig. Voor verder uitleg kijk hier maar [url]http://www.whcs.com.au/services/network/rj45_connector.htm[/url]
Link naar reactie
[quote:5c5aa114fd="Linefood78"]Tja daar zeg je wat, maar het is kabel (standaard 20 mtr) die er door de service monteur is gebruikt toen de hele zooi werd aangelegd. (grijs, BELDEN 1583E UTP CAT5E 4PR AWG24 ISO/IEC EN50173 EC VERIFIED 100 OHM D130188 192667M) Dit staat er op de kabel afgedrukt. :roll:[/quote:5c5aa114fd] De markering [b:5c5aa114fd]CAT5E[/b:5c5aa114fd] geeft aan dat je hier met een categorie 5 UTP-kabel hebt te maken en dus 100Mbit aankan. Waar het dan aan ligt zou ik niet weten, misschien aan het kabelmodem. Maar echt veel snelheidswinst heeft de schakeling van 10 naar 100 niet want kabel-internet gaat niet over de capaciteit van 10Mbit heen. Als je kaart het ondersteund probeer eens 10Mbit Full-Duplex.
Link naar reactie
[quote:12f9d0cdfe]Je hebt voor 100Mbit 6 of 8 draden nodig, 10Mbit heeft er maar 4 nodig. [/quote:12f9d0cdfe] Nog meer larie. 10/100/1000, het blijven 4 aders, t.w. 2 voor TX en 2 voor RX (transmit en receive) [quote:12f9d0cdfe]en zag dus zijn kaart op 100 Mbps [/quote:12f9d0cdfe] Ja, maar draait die dan ook daadwerkelijk 100Mb ?? De enige mogelijkheid is gebruik maken van een kabelnetROUTER die aansluiting van meerdere PC's mogelijk maakt. Blijft nog steeds het gegeven dat je snelheid NOOIT boven de max. snelheid van je kabelaansluiting kan komen (0,5 - 2Mbit) al sluit je er een dual Gigabit full duplex fiber optic kaart op aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...