Ga naar inhoud

Heb wat suggesties nodig betreffende een CDRW-Writer.....


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb sinds een aantal jaren een HP 8100 fikker, en die werkt nog goed, maar herkent sommige CDRW's niet meer en is errug langzaam.... dus......wordt het tijd voor een nieuwe, zeker nu ze niet zo duur meer zijn... nu heb ik mijn oog laten vallen op deze: AOPEN 3248A (32x/12x/48x - intern - IDE - retail) is er iemand die weet of deze lekker veilig fikken, en door alle software ondersteund worden? hij hoeft namelijk niet supersnal te zijn, want dat schijnt soms ook niet goed te zijn......dus de snelheid is wel ok......het gaat me meer om het merk..... thanx.....
Link naar reactie
Het 48 model is P-CAV en dat is een betere techniek dan ZONE-CLV. Voor het 40x model is geloof ik ook al firmware verkrijgbaar zodat de brander P-CAV gaat branden. maar er is nog weinig 48 media. ff kort: P-CAV, de CD draait op een constante snelheid en doordat de laser van binnen naar buiten gaat, gaat hij steeds sneller branden. Zone-CLV: de snelheid wordt stapsgewijs verhoogd, burnproof grijpt even in tijdens het verhogen van de snelheid, er zijn dus hele kleine gaps op de plaatsen. Het maakt weinig uit, maar ja geen gaps is beter dan hele kleine. voor meer info www.cdrlabs.com (en rieviews van alle lite-on branders)
Link naar reactie
ja....dat is wel waar, alleen ben je dan weer 2x zo veel geld kwijt......ik denk toch dat ik maar voor die 32 of 40 speed ga, over een aantal jaar, zal er toch wel een dvd fikker komen denk ik.....ik moet dus gewoon een goede hebben, die lekker fikt, en niet supersnel hoeft te zijn......dan lijkt me 32x snel genoeg, toch, want er zitten beha,ve de snelheid toch geen grote verschillen tussen de 32 en 40 speed, toch? trouwens hebben al die Lite-0n fikkers Burn proof technology? BTW....welke fik software raden jullie eigenlijk aan.....nero of easy cd creator?, of zijn er nog andere goede?
Link naar reactie
[b:a35c513921]Alle[/b:a35c513921] branders hebben tegen woordig enige vorm van buffer-underrun technology aan boord. Om precies te weten wat de verschillen zijn tussen de 32x en de 40x moet je toch de review lezen op cdrlabs. Qua tijd zal het hooguit 30 sec uitmaken, das dat moeite dus niet. Goede software: Feurio voor de audio Clonecd voor de beveiligde cd Nero voor de rest.
Link naar reactie
perfect, nu zit ik alleen nog met het volgende: heb een RAID Moederboard, en 4 IDE aansluitingen. nu heb ik ook 3 harddisks en straks dus een DVD Rom/CD-rom en een Fikker......how the hell krijg ik die aangesloten? nu heb ik ergens wel een losse controler liggen, voor een pci slot. kan ik het bijvoorbeeld zo doen: IDE 1-1 : Harddisk 40GB MASTER IDE 1-2 : DVD Rom SLAVE IDE 2-1 : CD Writer MASTER IDE 2-2 : CD-Rom SLAVE RAID 1-1 : Harddisk 60GB MASTER RAID 1-2 : Leeg Controller: Harddisk 10Gb MASTER of kan ik die fikker beter ergens anders zetten? en kloppen die slave en master settings? of zijn er betere manieren, bijvoorbeeld zonder het gebruik van die extra controller?. op die raid kan ik er toch maar 1 aansluiten, ik kan me namelijk herinneren dat de ene harddisk dan de grote van de andere aanneemt, toch, tenminste, ik geloof dat het niet mogelijk was 2 harddisks, op je RADI aan te sluiten, net als die IDE, of zit ik nu verkeerd?
Link naar reactie
in principe kun je 4 hd's aansluiten op je Raid. hoe dat bij jouw moederbord werkt weet ik niet. zo moet ik het doen op mijn promise raid controller [color=darkred:3f5d640242]Hoewel raid bedoeld is om te werken met 2 of meer hdd's in een raid array kan het ook anders. Het is vaak mogelijk om toch gewoon een hdd op de raid controller aan te sluiten! Hoe dit in zijn werk gaat: Hoe je (tot) 4 HDD's aan sluit op een on board raid controller: 1. Sluit HDD 1 aan op 1 van de raid kanalen.(Master of slave) 2. Zet de PC aan. 3. Druk op de "Ctrl+F" om de (in dit geval) "Fastbuild Utility" op te starten. 4. Selecteer Auto Setup (Optie 1). 5. Druk op "Ctrl+Y" om de instelling te bewaren en herstart de PC 6. Zet de PC dan uit. 7. Vervang HDD 1 door een andere (HDD2) in dezelfde positie (dezelfde jumpersetting als HDD1!) 8. Herhaal stap 2-7 met de overige hdd's. 9. Tot slot: sluit de (4?) HDD's op de raid controller aan met de juiste jumper setting. [/color:3f5d640242]
Link naar reactie
of kan ik het ook zo doen: IDE 1-1 : Harddisk 40GB MASTER IDE 1-2 : Harddisk 60GB SLAVE IDE 2-1 : CD Writer MASTER IDE 2-2 : CD-Rom SLAVE RAID 1-1 : Harddisk 10Gb MASTER RAID 1-2 : Leeg RAID 2-1 : DVD Rom RAID 2-2 : Leeg oftewel, mijn RAID moet als een gewone IDE functioneren. BTW.....staat mijn fikker zo goed geplaatst? en....ondersteunen deze fikkers 90 (800mb) cd-r's?
Link naar reactie
ja, heb een promise raid controller :( damm......hoe ga ik dat nu weer oplossen? want wat gebeurt er eigenlijk als ik die dvd op mijn IDE 1-2 hang en die harddisk 60Gb ook aan de RAID 2-1 hang, zodoende hangen er 2 HD's aan mijn RAID. gata hij dan niet zeiken met dat stripe enzo? oftewel, kunnen ze gewoon naast elkaar draaien als IDE drives? zonder dat ik data verlies?
Link naar reactie
Tja ik heb maar 1 HD en die hing aan Raid 1 met mijn IDE zip op IDE 1 en mijn brander en cdrom op IDE 2. Kwestie van proberen (hing is trouwens om dat ik eens wou testen of mijn HD sneller was op IDE dan op de RAid controller dus heb ik hem op de plaats van de ZIP gehangen, weinig van snelheids verschil gemerkt dus de HD gaat weer terug en de ZIP weer aangesloten)
Link naar reactie
prima....maar loop ik geen gevaar mijn data te verliezen als ik met die RAID ga rotzooien, ik wil het nu zo doen: IDE 1-1 : Harddisk 40GB MASTER IDE 1-2 : DVD rom SLAVE IDE 2-1 : CD Writer MASTER IDE 2-2 : CD-Rom SLAVE RAID 1-1 : Harddisk 60Gb MASTER RAID 1-2 : Leeg RAID 2-1 : Harddisk 10GB MASTER RAID 2-2 : Leeg loop ik zo niet het risico dat ik met dat sripe enzo loop te hoef te rotzooien?, of gebeurt dat alleen als ik ze allebei op bijv RAID 1 aansluit, dus: RAID 1-1 : Harddisk 60Gb MASTER RAID 1-2 : Harddisk 10GB SLAVE
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...