Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

wie weet het volgende... ik gebruik voor een computer programma een zogenaamde HASP deze HASP wordt gemonteerd op de paralelle poort waar de printer ook op aan gesloten is. het gaat om het volgende een HASP4 EGMXO verder staan er nog wat codes op. nu is mijn vraag wat voor functie heeft deze HASP. ik weet dat het programma hem nodig heeft om het programma te kunnen draaien. en wat doet ie en hoe doet ie het? is er een mogelijkheid zo'n ding te kraken? (door hem open te maken en te bewerken??!??!?!?!) wie weet dit graag een reactie
Link naar reactie
Ik denk dat deze hasp ook wel eens dongel genoemd tre maken heeft met software beveiliging. Dus als je een copie maakt vd software dan draait ie niet of maar een paar keer als je geen dongel bent. Ik weet niet of ie te kraken is, zal wel mogelijk zijn, maar aangezien deze beveiliging eigenlijk ouderwets is en bijna niet meer wordt gebruikt zal het niet interessant zijn geweest voor hackers. :wink: Ik zou wel zwart op wit afspraken maken met de leverancier wat er gebeurt als de dongel het begeeft (kan gebeuren). Hoe snel wordt ie vervangen, wie draait op voor de bedrijfschade, je business komt dan wel stil te liggen etc... Oplossing is een tweede dongel ter beschikking stellen, maar dat willen ze misschie niet omdat je dan een kopie kan laten draaien. Dus zouden ze dan voor de bedrijfsschade moeten opdraaien. :P
Link naar reactie
[quote:169961ab45="bronnie2"]zie http://www.ealaddin.com/hasp/default.asp?cf=tl daar staat een en ander over hasp[/quote:169961ab45] die site ben ik inderdaad ook eens geweest. het verhaal over de functie is mij aardig duidelijk geworden. nu nog hoe kan ik deze hasp kraken?!?!?!? wie kan mij hiermee helpen
Link naar reactie
Hoewel in principe alles te kraken is, lijkt dit me hier geen haalbare kaart. Natuurlijk kun je zo'n ding openmaken, maar de chip die hierin geplaatst is zal een wel heel harde noot zijn om te kraken. Hiervoor heb je speciale apparatuur nodig en heel veel tijd en geduld om de werking van de chip via trial-and-error te bepalen. En daarna zou je het programma nog over moeten kopiëren naar een identieke chip die de werking kan nabootsen. Vermoedelijke kosten lopen al gauw minimaal in de vele duizenden Euro's. Zoals Bosje hierboven al aangaf, door het lage aantal dongles wat wordt gebruikt is het gewoon niet interessant om je hieraan te wagen. Meer kans is er dat er een versie van het programma zelf is die niet meer een dongle vereist om te werken. Da's veel gemakkelijker om te kraken, denk ik (maar ik ben geen kraker).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...