Ga naar inhoud

CD branden met 710 MB


Aanbevolen berichten

In NERO kun je via File > Preferences > Expert features de optie overburn instellen. Let op, dit werkt alleen bij disc at once. Voor ECDC weet ik het niet, nooit gebruikt :) Of jouw Aopen het ondersteund kan ik met deze gegevens niet beoordelen, maar dat kun je op deze website: http://club.aopen.com.tw/forum/viewmessage.asp?forumID=20&MessageID=2765 vast wel vinden. Grtz,
Link naar reactie
Let wel op als je gaat overburnen dat je een kans loopt dat je een nieuwe brander moet gaan kopen. :cry: :evil: :cry: Zie ook de vorige reactie. Je moet in de software instellen (zeker bij Nero) to hoever je wil gaan, en je moet bij de fabrikant van je brander kijken tot hover ie fysiek kan branden. 8)
Link naar reactie
Als je brander Overburn ondersteund (kun je in Nero controleren, ECDC ondersteund overburning zowieso niet) kun je met de juiste CD's zonder al teveel problemen 710 MB op een CD bakken. Idd wel de Preferences goed instellen in Nero en nogmaals: de juiste CD-R's gebruiken. Hoever je kunt gaan op een CD kun je in Nero CD Speed testen (apart hulpprogramma...), daar kun je een Overburn test doen op een CD (wordt niet beschreven, schrijven wordt gesimuleerd) Als daar je CD zonder problemen 84-86 minuten haalt, dan kun je zonder probs die 710 MB erop proppen. Alvast 1 tip, uit ervaring weet ik dat Lifetec CD's van de ALDI niet verder gaan dan 81:44 minuten. Over schade aan je brander hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken met zo'n nieuw model. Ik neem aan dat ie dat toch wel kan. Nog een tip; Overburnen op de hoogste snelheid wil niet altijd lukken, probeer dus ook eens een lagere snelheid.
Link naar reactie
[quote:476baca3f8="Captain_Kansloos"]Als je brander Overburn ondersteund (kun je in Nero controleren, ECDC ondersteund overburning zowieso niet) kun je met de juiste CD's zonder al teveel problemen 710 MB op een CD bakken. Idd wel de Preferences goed instellen in Nero en nogmaals: de juiste CD-R's gebruiken. Hoever je kunt gaan op een CD kun je in Nero CD Speed testen (apart hulpprogramma...), daar kun je een Overburn test doen op een CD (wordt niet beschreven, schrijven wordt gesimuleerd) Als daar je CD zonder problemen 84-86 minuten haalt, dan kun je zonder probs die 710 MB erop proppen. Alvast 1 tip, uit ervaring weet ik dat Lifetec CD's van de ALDI niet verder gaan dan 81:44 minuten. Over schade aan je brander hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken met zo'n nieuw model. Ik neem aan dat ie dat toch wel kan. Nog een tip; Overburnen op de hoogste snelheid wil niet altijd lukken, probeer dus ook eens een lagere snelheid.[/quote:476baca3f8] Dat zijn nogeens nuttige tips! CD Speed kun je [url=http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=download.html]hier[/url] verkrijgen. Thanx Captain_Kansloos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...