Ga naar inhoud

pc herkent cd-rom station niet meer


Aanbevolen berichten

Ineens heeft mijn brander hte begeven. De verkenner ziet geen cd's meer die erin zitten en Nero loopt vast zodra ik op branden druk. Lampje knippert even zodra er een cd inzit, maar leest niets. Zodra ik laatje openschuif, schiet het laatje eruit en de cd ligt te tollen als een idioot. Iemand enig idee wat te doen? Het is een philips 12x, van een jaartje oud
Link naar reactie
Probeer anders een de lens een paar maal te reinigen met een cleaning-cd... Waarschijnlijk is de lens zo vuil dat ie de CD niet meer herkent, en zodoende maar blijft tollen... Ik had het zelfde probleem, en na een uitgebreide reiniging werkte het allemaal weer... Proberen kan geen kwaad, want als dit het niet is, wordt het vrijwel zeker een nieuwe brander...
Link naar reactie
Anders kun je kijken of je het apparaat voorzichtig open kunt krijgen. Dan kun je de lens zelf handmatig schoonmaken. Maar let wel op: gebruik GEEN alcohol. dit beschadigt de lens. Een prima middel is: speeksel. Maak een wattenstaafje nat in je mond en haal deze meermalen over de lens. werkt perfect!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...