Ga naar inhoud

Tik tussen de tracks


Aanbevolen berichten

Als ik mijn lp's op cdr wil zetten, dan zit er vanaf de 2e track een tik. De tik zit tussen de overgang van de ene naar de andere track en zit aan het begin van de track. Als ik de cdr rip en de tracks dus zichtbaar maak in de wave editor, dan zie je de tik aan het begin van de track zitten in de vorm van een piek in de sinus. Ik heb in het verleden vaker lp's en cassettes op cdr gezet zonder dit probleem, maar wel met een oudere versie van NERO. Ik gebruik NERO laatste versie. Ik neem de lp op, op de HD. Daarna verdeel ik de tracks in Soundforge en bewerk de tracks afzonderlijk: DC offset, Vinyl restoration en vervolgens Normalize. Daarna maak ik in NERO een imagebestand, waarbij ik de pauzes op 0 zet. Vervolgens brand ik de cdr volgens de DAO methode. De enige theorie die ik kan bedenken is, om eerst het wavebestand in zijn totaliteit te bewerken en dan pas in tracks onder te verdelen. Wie weet wat er fout gaat, of wat ik fout doe? Jan K
Link naar reactie
:roll: mmmmmmmmmmmmmm...... meestal heb ik n groot wa-bestand, veela al n mix van enkel 100mb groot. deze heb ik reeds bewerkt alvorens ik de zaak brand. wat ik niet doe is in n ander progje dan nero zelf het bestand "opknippen" zodat je vlug naar n volgende nummer kunt gaan. ik denk dat het daar aan ligt. suc6 hb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...