Ga naar inhoud

CD-RW wissen met Nero. Ra ra hoe gaat dat?


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn CD-RW schijfjes gebruiken als back-up medium. En daarbij telkens de oude bestanden overschrijven. Als ik in het linker compilatiescherm van Nero (5.5.8 demo) bestanden delete en vervolgens een brandopdracht geef lijken die van de schijf verdwenen, maar er komt geen ruimte vrij. Bij elke back-up schrijft Nero de nieuwe sessie erbij. En na enkele back-ups zit de schijf vol. Ik vind nergens een Help uitleg hoe je hiermee omgaat. Misschien in deze groep?
Link naar reactie
Dus je beschrijft de CD-RW als multi sessie. Vandaar dat ie na een tijdje vol is. Zie de vorige reacties Als ik je goed begrijp dan wil je de CD-RW gebruiken als een grote Floppie, dus met de verkenner drag en drop. Bestanden kunnen deleten etc.... 8) . Als dat zo is dan moet je dat met InCD van Nero doen. Op deze wijze aangemaakte CD-RW kan je op een een andere cd-rom speler of andere pc pas benaderen als je op die Pc de INCd UDF Reader van Nero heb geinstalleerd. Als alle reacties niet datgene is wat je wilt, dan graag uitgebreide info meegeven wat je doel nu is :wink:
Link naar reactie
Rik Gimpel Met Verkenner gaat dat dus niet. Foutmelding: Alleen lezen bestand op dit medium. Logisch toch? Verkenner brand niet, dat doet Nero toch? Bosje Ik wil inderdaad de schijf als grote flop gebruiken. Voorlopig alleen op mijn eigen systeem. Ik had daar waarschijnlijk de eerste keer een andere formatteermethode voor moeten gebruiken. Die INCD module is niet met de 5.5.8 demo versie geinstalleerd. Klopt dat? Welke informatie heb je nog meer nodig ? Waar vind ik ergens een echte FAQ of handleiding om jullie niet lastig te vallen met deze beginnersvragen?
Link naar reactie
Hoe kom je daar nou bij, een cd-rw alleen lezen? Sorry, ik doe dit al tijden zo, en het gaat prima. De andere mogelijkheid, was ook een elegante. Maar ga me nu niet vertellen, dat het via de verkenner niet kan. Tenzij, je een gebruiker alleen leesrechten hebt verleend. Nogmaals, ik werk met cd-rw voor gedownloade bestanden, en backups. Sommige zijn na verloop van tijd niet meer nodig. En verwijder deze op de eerder vertelde manier. Ik gebruik om die te fikken, direct cd. Misschien dat het met Nero niet kan, maar met Easy cd wel dus. Het zou een kwestie van smaken kunnen zijn.
Link naar reactie
Direct CD word niet ondersteund door Nero, dus vandaar dat het bij Rick wel gaat en niet bij jouw. Overigens, dat direct CD is echt een crime. Het principe is dat van een floppie, maar ik heb al diverse CD's gesloopt met dat %$#^%$ programma onder XP. Misschien ligt dat meer aan XP (met zijn eigen ingebakken brandprogramma), maar toch ..........................
Link naar reactie
Zoals eerder gezegd, bij mij werkt het prima. Ik draai Easy en Nero plus Clone-d naast elkaar, en het gaat prima. Of je maakt de keuze, welke het word. Voor de cd-rw's is het voor mij direct-cd. Verder kan ik kiezen, waarmee ik welke cd dan ook mee fik. Beperk je keuze, en als het lekker gaat, hou het daarbij. Ik zelf ben trouw aan software die wel werkt.
Link naar reactie
Ik hebzelf met mijn brander Nero meegekregen als software en daar zat incd er ook bij. Je kan deze cd wel goedkoop op een beurs krijgen of ja, zoek op internet of zo. CD-RW als grote floppy gebruiken : Incd installeren. Initieel (1x per cd-rw) moet je de CD-RW formateren naar het UDF formaat van Nero. Daarna kan je het als een grote floppy gebruiken, schrijven, weggooien etc... Op andere PC is deze data ook te benaderen nadat je de UDF reader van nero (zie hun downloadpage) hebt geinstalleerd. (dan kan je data met anderen uitwisselen). Let op : dit formaat is niet uitwisselbaar met directcd van roxio en ook niet met packetcd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...