Ga naar inhoud

Hoe raak ik van die rotte systemfiles af?


Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik geprobeerd een oude versie (W98) van Easy CD Creator te installeren op mijn nieuw XP systeem. Ondanks de waarschuwing dat dit niet werkt toch doorgeinstalleerd. Dom dom dom, ja ik weet het. Na opstarten krijg ik nu telkens de melding dat XP enkele CD-RW systeembestanden heeft uitgeschakeld. Dat zijn cdralw2k.sys en cdr4_2k.sys. Als ik deze opzoek en verwijder ziet XP (althans Verkenner) mijn CD-R en CD-RW niet meer. Surfend naar de site van Roxio, de ontwikkelaar van Easy CD Creator krijg ik alleen de mededeling dat ik alleen een update kan aanschaffen, iets wat ik niet wil aangezien ik met Nero verder wil. Vraag dus hoe ik van deze bestanden af kom. Systeembeheer van XP zegt over de apparaten dat ze wel correct werken. In het venster met stuurprogrammas staan de gewraakte bestanden als rood gemerkt, naast een lijst met andere stuurprogrammas. Een nieuwe driver kan ik nergens vinden. Toshiba heeft geen XP (Atapi) drivers voor hun DVD speler SD-M1612. Zelfde verhaal voor de Lite-on LTR-12101B CD-RW. Iemand een idee?
Link naar reactie
Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd hebt Easy CDC te deïnstalleren? Ik zou zelf (maar ik weet weinig van XP) die spelers van het systeem verwijderen onder apparaatbeheer (of z'n equivalent onder XP), dan die beruchte bestanden verwijderen, en alle overige bestanden die met Easy CDC te maken hebben, desnoods zelfs nog even het register scannen op verwijzingen naar die bestanden en die verwijderen, en dan herstarten: XP detecteert dan vanzelf die spelers weer en zal de juiste drivers installeren.
Link naar reactie
Voxen Vreemd maar dat werkt niet. Ik verwijder eerst beide apparaten in XP. Vervolgens de bestanden. Daarna weer opstarten. XP herkend beide apparaten maar installeert deze niet goed. Er blijft een geel uitroepteken bij staan. De CD ro mdie erbij geleverd is kan ik niet lezen want het systeem ziet het apparaat dus niet. Bovendien zou er een driver uit de XP bibliotheelk moeten worden gebruikt. Wat nu?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...