Ga naar inhoud

HDD particueperen met FDISK!


Aanbevolen berichten

Ik heb een 3e HD geinstalleert van 80 GB, hiervoor ook een extra IDE poort geplaatst (wordt overigens in de BIOS niet herkend) Na enig proberen (ik wilde de schijf in 4 schijven opslitsen) is het me niet gelukt, en wordt nu in W98 (na formateren) herkend als een schijf van ca 79 GB! Hoe kan ik alsnog de schijf goed opsplitsen in 4 delen? indien ook mogelijk met FDISK ! Wie kan mij duidelijk en goed advies geven?
Link naar reactie
Nou eff wat theorie.. Als je een schijf hebt dan is de hele schijf meestal een grote "primaire partititie". Als je die weggooit hebt dan moet je dus EEN "Primaire Partititie" maken(van 20 GIG). en in de overige ruimte een "uitgebreide partititie" maken. die 60 GIG dus. en daarin 3 logische DOS stations maken van ieder 20 gig. Als je klaar bent met indelen in FDISK moet je wel de primaire partititie activeren. dan opnieuw opstarten en formatteren. BTW als FDISK opstart dan wel de ondersteuning voor grote schijven inschakelen en als je dan in het hoofdmenu zit eerst optie 5 kiezen zodat je de goede schijf bewerkt. Dit is eventueel te controleren door de partitie gegevens te bekijken van de schijf. dit moet lijken op een grafische weergave. ------------------------------------------------------------------------------------| | ------------------ ..-----------------------------------------------------------|..| | | ....primaire... |..| ....................... uitgebreide partitie....................|.. | | |.....partitie..... |..|.|---------------------|...|--------------|....................|..| | |.................... |..|.| logisch station D: |..|......E:....... |....................|...| | |.................... |..|.|---------------------|...|-------------|...................|....| | |........ C: ...... |..|...................................................................... |...| | |-----------------|..-----------------------------------------------------------|..| -------------------------------------------------------------------------------------| Dit is met 3 stations.. EDIT 25 sory beter krijg ik het niet..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...