Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een vraag Ik heb een packard bell pentium 2 400mhz. Hier 64 mb geheugen in van het type OMB RAM(Dat heb ik gezien in control panel kunnen uitlezen) Ik zou graag geheugen uit willen breiden wat voor type geheugen moet ik kopen en kan ik zomaar 256 mb erbij plaatsen? En wat gaat mij dat ongeveer kosten. Groeten Willem
Link naar reactie
In zo'n pc past in principe gewoon SDram. De bussnelheid van een PII 400 is standaard 100 MHz. Het geheugen wat je koopt kan op bepaalde snelheden draaien (PC133 kan op max 133 MHz lopen). Het is echter niet erg als het op een lagere snelheid draait (100 MHz in dit geval). En het kan juist erg handig zijn met overclocken :) Wel kun je problemen krijgen doordat het een Packard Bell is. Sommige van die merk-pc's gebruiken apart geheugen wat dus ook extra duur is :( Maar als je naar een goede pc-zaak gaat mag je daar wel ruilen als het niet past. Dat is zowiezo handig, want soms geven bepaalde geheugenmodules problemen in combinatie met een moederbord. Net een ander merk werkt dan wel perfect, dus is het handig als je dat om mag ruilen.
Link naar reactie
Check voor de zekerheid in het mobo boekje van de packard bell of ie geheugen van 133 Mhz ondersteund (zal wel, maar je weet nooit). Wat je zou kunnen doen is Sisoft Sandra installeren, die leest het huidige geheugen goed uit, dan weet je als het ecc of non-ecc is etcc. Zoek dan bij bovengenoemde adressen naar geheugen die aan dezelfde specs voldoen. Sandra geeft ook de merkcode weer, dus koop ook dat merk om evt problemen van speciaal geheugen te voorkomen 8)
Link naar reactie
Dat van die 133 MHz maakt toch niet uit of zit ik nou fout te denken? Volgens mij is dat de snelheid die de geheugen-dimm [b:62ae3137fe]aankan[/b:62ae3137fe]. Als de FSB lager staat dan die 133 loopt het geheugen ook gewoon op een wat langzamere snelheid dan waarvoor 'ie gemaakt is. De prestaties zijn hetzelfde als je een 100 MHz dimm gebruikt of een 133 @ 100 MHz... Alleen heb je bij de laatste nog wat speling voor overclocken :)
Link naar reactie
[quote:eb8d843c7a="Eddey"]Dat van die 133 MHz maakt toch niet uit of zit ik nou fout te denken? Volgens mij is dat de snelheid die de geheugen-dimm [b:eb8d843c7a]aankan[/b:eb8d843c7a]. Als de FSB lager staat dan die 133 loopt het geheugen ook gewoon op een wat langzamere snelheid dan waarvoor 'ie gemaakt is. De prestaties zijn hetzelfde als je een 100 MHz dimm gebruikt of een 133 @ 100 MHz... Alleen heb je bij de laatste nog wat speling voor overclocken :)[/quote:eb8d843c7a] Dat klopt. Die 133 Mhz is gewoon de rated speed, verder zijn 100 en 133 MHz modules exact gelijk.
Link naar reactie
[quote:d967105100="BA"][quote:d967105100="Eddey"]Dat van die 133 MHz maakt toch niet uit of zit ik nou fout te denken? Volgens mij is dat de snelheid die de geheugen-dimm [b:d967105100]aankan[/b:d967105100]. Als de FSB lager staat dan die 133 loopt het geheugen ook gewoon op een wat langzamere snelheid dan waarvoor 'ie gemaakt is. De prestaties zijn hetzelfde als je een 100 MHz dimm gebruikt of een 133 @ 100 MHz... Alleen heb je bij de laatste nog wat speling voor overclocken :)[/quote:d967105100] Dat klopt. Die 133 Mhz is gewoon de rated speed, verder zijn 100 en 133 MHz modules exact gelijk.[/quote:d967105100] Yo-slimbo's het is een nieuw lid dat die vraag stelt! Geef er dan ook zodanig antwoord op.
Link naar reactie
Bij de nieuwere mobos is het normaliter zo dat het niet uitmaakt als je PC133 erin doet en de FSB op 100 loopt. Maar als je P-I en P-II borden gebruikt zou het evt wel een probleem kunnen geven. Er zijn genoeg topics hierover (pc ziet maar 32mb ipv 128 Mb) Je bent dan afhankelijk vd kwaliteit vd mobo. Vooral exotische merken hebben dat en van die eigengereide a-merken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...