Ga naar inhoud

problemen met philips brander


Aanbevolen berichten

Help. Ik heb een philips brander (PCA 460 RW), al zo'n 2 jaar, maar helaas vertoont ie kuren. De rewrite functie werk nog wel, maar bv. data branden op CD-R lukt (bijna) niet meer. Mijn PC loopt steeds vast en meestal CD naar de knoppen. Verschillende dingen geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Link naar reactie
Welke info heb je nodig Bosje? Bij de CD-brander gebruikte ik eerst het programma dat erbij geleverd was Write2Cd. Werkte eerst zonder problemen. Nu loopt het programma vast als ik ga branden. De brander leest wel de bestanden, maar bij het branden loopt de Pc vast. Als ik een multisessie CD brand lukt het me soms een bestand per keer te branden. Als de bestanden te groot worden gaat het mis. Gisteren de demo-versie van Nero gedownload. Aanvankelijk leek het te lukken. Maar ook met Nero uiteindelijk liep de PC vast. Ik zag wel, maar ken het programma Nero nog niet zo goed, dat de leesbuffer leeg was. Heeft dat wat te betekenen? Mijn PC AMD 300, 96 Mb, 4GB. Niet zo snel en super meer tegenwoordig, maar ik kon er het branden tot nu toe gewoon mee doen. O ja, voor de zekerheid voor eht branden nog gedefragmenteerd, maar ook dat maakte niet veel uit. Ik hield vastlopers.
Link naar reactie
maak de brander open. met een wattestaafje en lenscleaner van kodak de lazer schoonmaken. smeer dan de geleiders in met silliconevet heel licht in smeeren. zet alles weer netje in elkaar :P sla dan een kruis :P of doe dan het raam open en donder die boonstra brander met een mooie zwaai het raam uit :P als je beneden woond pak dan een zwaare hamer met een paar flinke tikken haal je die brander uit zijn lijden graaf dan een kuil in de tuin en stel hem dan teraarde of baar hem nog een paar dagen op :evil: maak kaartjes :roll: met de text brander dood geen bloemen wel geld :wink: ren dan naar de pcboer en koop een LiteOn voor+- €70 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Voordat ik een nieuwe koop moet ik natuurlijk wel eerst zeker weten of de oude kapot is. Na veel gepruts en na installatie van Nero brandt de CD-brander bv. multisessie wel, maar alleen als de bestanden onder de 10 mb blijven. Worden het meer mb dan loopt de PC (brander?) geheid vast. Enige wat dan helpt is gewoon de PC uit. Nog eens, weet iemand raad?
Link naar reactie
Zoasl psioft voorstelde : schone windows installatie, doet ie nog steeds zo gek dan is ie aan het overlijden :cry: en dan kan je de plextor oplossing kiezen. :oops: :P :evil: Doet ie nog steeds gek, dan is ie aan het overlijden. Of een vriend vragen of je de brander bij hem mag inbouwen en kijken of ie daar nog kuren heeft. Laat hem eerst een image maken van zn systeem anders krijg jij de schuld van een vriend :o ps. op een beurs kan je hele toffe branders voor pakweg 80 tot 100 eur krijgen hoor. (16x of 24x branden met burn proof) :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...