Ga naar inhoud

Struikelpunten van een laptop


Aanbevolen berichten

Beste forumlezers, Ik ben van plan om binnenkort een laptop / notebook te gaan kopen. Maar voordat ik tot het aanschaffen wil overgaan, wil ik uiteraard eerst goed ingelicht zijn. Al jaren werk ik alleen op desktop computers, maar de mobiliteit die een draagbare pc geeft, spreekt mij wel erg aan. Bovendien is het gehele systeem veel compacter. Ik wil de draagbare pc gebruiken om verslagen te typen in MS Word, Surfen op internet met Internet Explorer, MP3 en een klein beetje internetbankieren. De tegenwoordige laptop(s) is/zijn qua snelheid daar snel genoeg voor, lijkt mij. :-? De laatste tijd zie ik in tijdschriften/advertenties 1.5 GHz, 256 MB Ram, 40 GB Harddisk, V90, 56K/b Modem, TFT monitor, maar is dit allemaal wel aanbevolen voor een newbie zoals ik. [b:83f8325b61]Kortom: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een complete laptop in de winkel: Merk? Systeem? Besturingssysteem?[/b:83f8325b61] Wie kan mij een beetje verder op weg helpen. Alvast bedankt. 8)
Link naar reactie
[quote:1d9098bac6="ForumFreak"]Beste forumlezers, Ik ben van plan om binnenkort een laptop / notebook te gaan kopen. Maar voordat ik tot het aanschaffen wil overgaan, wil ik uiteraard eerst goed ingelicht zijn. Al jaren werk ik alleen op desktop computers, maar de mobiliteit die een draagbare pc geeft, spreekt mij wel erg aan. Bovendien is het gehele systeem veel compacter. Ik wil de draagbare pc gebruiken om verslagen te typen in MS Word, Surfen op internet met Internet Explorer, MP3 en een klein beetje internetbankieren. De tegenwoordige laptop(s) is/zijn qua snelheid daar snel genoeg voor, lijkt mij. :-? De laatste tijd zie ik in tijdschriften/advertenties 1.5 GHz, 256 MB Ram, 40 GB Harddisk, V90, 56K/b Modem, TFT monitor, maar is dit allemaal wel aanbevolen voor een newbie zoals ik. [b:1d9098bac6]Kortom: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een complete laptop in de winkel: Merk? Systeem? Besturingssysteem?[/b:1d9098bac6] Wie kan mij een beetje verder op weg helpen. Alvast bedankt. 8)[/quote:1d9098bac6] Als ik jou was zou ik gaan voor veel RAM, groot TFT scherm (resolutie van 1024x768 is wel aan te bevelen), grote harddisk (voor al je MP3's) en een interne LAN-aansluiting (alleen als je kabel of ADSL hebt) en Windows2000 of XP. Is geld geen punt ga dan voor Compaq, Dell, HP of Acer. Zo wel dan raad ik je Asus, Toshiba, Fujitsu-Siemens of Silverline aan. Een snelle CPU maakt niet zoveel uit want je speelt toch geen 3D-spellen. Als alternatief zou je voor en 2e-hands kunnen gaan, maar notebooks zijn vaak erg veel gebruikt en er is niet altijd even zachtzinnig mee omgesprongen. Als je een 2e hands aanschaf wilt doen, neem dan een expert mee. Iedereen heeft wel een vriend, oom, neefje of buurman die bezig is met computers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...