Ga naar inhoud

Help... mijn systeem blijft vastlopen


Aanbevolen berichten

Mijn systeem blijft continue vastlopen (bevroren scherm) als ik zware multimedia applicaties draai (bv. Unreal Tournament, Encode/decode Divx,bekijken Divx films en Opnemen TV programma's) Ik heb het volgende al geprobeerd: - Opnieuw installeren windows 2000 - Patch voor windows 2000 met AMD proccesor - laatste drivers geinstalleerd - Bios geflashed - Extra cooling (inmiddels 8 Fans) Daarnaast heb ik al diverse onderdelen vervangen (de volgende onderdelen heb ik vervangen: CPU/moederboard/geheugen/HDD). Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen, want ik weet het niet meer?? ter info mijn huidige systeem: - AMD Athlon 1050 Mhz - Giga moederboard met amd chipset - 512 MB DDR RAM - ASUS V7700 Delux 32MB (AGP) - 4x hhd 2x 40GB (read stripe) 2x 60GB (read stripe) - Pinacle PCtv pro (PCI) - Read controller (PCI) - Creative soundblaster 128PCI (Onboard) - Netwerk kaart 100 Mbit (PCI) - Modem 56k6 (PCI) - 16x plextor CDRW - 48x CD-ROM - 15' TFT Scherm - HP Deskjet 710C OS: Windows 2000 Profesional
Link naar reactie
Ik heb wel een CPU stress test gedaan met Hot cpu tester pro 3 (6 uur) en dat ging prima. De vastlopers gebeuren zeker als ik vidomi gebruik (SVCD converteren naar divx formaat) of met Pinacle vision video clips van tv opneem. Daarnaast loopt ie ook geregeld vast als er met 8 MB per seconde films van m'n PC worden getrokken (via netwerk). ik heb trouwens een 300 watt voeding
Link naar reactie
De voeding of het geheugen. Ook de bustiming kan het probleem in de hand werken. Ik zou je aanraden om: 1) alle timings naar een trager niveau te zetten. 2) alle bekabeling eens goed checken HD-kabels en zo meer. Ook master/slave settings eens nagaan. ALLE contacten eens zuiver zetten met reinigingsdoekjes (in zover dat mogelijk is bv: PCI kaarten, AGP kaart, MEM's. 3) een intensive memorytest doen http://www.home.earthlink.net/~alegr/download/memtest.htm 4) de voeding testen is iets lastiger omdat je daar speciale apperatuur voor nodig hebt maar je kan eenvoudigweg eens laten lopen met een andere voeding die je effe leent van een vriend of zo als dat kan. Uiteindelijk als alles dan goed is kan je systematisch de timings weer opvoeren.
Link naar reactie
Ik heb je laatste advies als eerste geprobeerd. Ongeveer 20 windows updates (meer dan 100MB) verder, waaronder Service Pack 2 voor windows 2000, lijkt het er voorlopig op dat het probleem verholpen is. Ik heb zojuist zonder problemen een film in SVCD formaat omgezet naar divx (voorheen een actie met crash garantie).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...