Ga naar inhoud

formateren nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

ik heb een nieuwe harde schijf gekocht welke ik als primaire harde schijf wil gaan gebruiken mijn huidige harde schijf wil im als back up HD gaan gebruiken mijn nieuwe HD is een Western Digital WD400AB welnu ik heb thans windows 98 en wil mijn nieuwe HD gaan formateren normaal gesproken formateer je met f disk onder dos maar gezien de grootte van de HD (>8,3 GB) weet ik dat dat niet zal gaan lukken hoe kan ik dit het beste aanpakken ben zelf een leek op dit genied graag en uitgebreid en makkelijk antwoord aub
Link naar reactie
Staat het in het boekje vd mobo dat ie niet groter dan 8 GB kan zijn ? Als dat het geval is moet je bij de WD zoeken naar een disk manager en die dan gebruiken om je HD in productie te nemen. Deze disk manager zorgt er dan voor dat je alle GB vd HD kan gebruiken en niet alleen maar 8GB :wink:
Link naar reactie
Met fdisk kun je de schijf partitoneren en met het commando format formateren. Op de site van WD (of IBM) kun je een diskmanager downloaden die het gebruik van grotere schijven mogelijk maakt. Ook kun je je bios proberen te updaten. Kijk eens op wat oudere pagina's van dit forum. Jouw probleem is al meerdere malen uitvoerig behandeld.
Link naar reactie
Met fdisk kun je de schijf partitioneren en met het commando format formateren. Op de site van WD (of IBM) kun je een diskmanager downloaden die het gebruik van grotere schijven mogelijk maakt. Ook kun je je bios proberen te updaten. Kijk eens op wat oudere pagina's van dit forum. Jouw probleem is al meerdere malen uitvoerig behandeld.
Link naar reactie
Ik denk dat Goom (ten onrechte) denkt dat omdat fdisken en format onder dos is dat er daarom geen hd van meer dan 8 GB geformat/fdisk kan worden door de beperking van dos . Dit is niet zo. Fdisk en format kunnen onder dos (opstart disk maken in w98) harde schijven tot zeker 80 GB bewerken, ik heb het zelf al meerdere malen gedaan. Voorwaarde is uiteraard wel dat de bios van het desbetreffende moederbord kan omgaan met de grote hd en dit is niet altijd het geval, je merkt dit doordat de schijf niet wordt gedetecteerd door de bios of met een verkeerder grootte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...