Ga naar inhoud

Wat is een goede cd-brander?


Aanbevolen berichten

Ik heb een niet al te groot budget, maar wil wel een 32x of 40x cd-rw. Ik heb ergens een review gezien van een LiteOn 32x vs. Plextor 40x. Deze kwamen er bijna hetzelfde uit. De Plextor heeft wel een 2 keer zo grote buffer o.i.d. 4mb en LiteOn heeft 2 mb. Ik zou graag weten wat het verschil is tussen deze 2 want een Plextor is heel wat eurotjes duurder. :o Ik had van iemand gehoord die een Plextor heeft, dat hem die werd aangeraden omdat die wel een buffer underrun protectie had, maar die hebben de LiteOn's van nu ook. Please help me.
Link naar reactie
Wat wil je met je brander gaan doen? Af en toe een cdtje branden of kopieren? de laatste 3de spellen gaan kopieren (dus beveiligde cd's) vooral muziek cd's maken? Goede merken zijn: LG: goedkope alround brander TEAC: top kwaliteit alround brander Plextor: Dure goede alround brander LiteOn: goede en goedkope brander welke zeer geschikt is voor beveilgde spel cd's. Persoonlijk ben ik voor de TEAC 24x gegaan. Hou je van wat risico nemen, de LiteOn en de LG zijn over te klokken (dus van bv. een 32x een 40x brander maken) voor details www.cdfreaks.com Nooit kopen Aopen (persoonlijke ervaring) De buffer: in principe maakt de grote van de buffer niet zoveel uit, mocht de buffer leeg raken dan grijpt burnproof (of een andere variant in) en de cd mislukt niet. De volgende sites hebben heel wat reviews van verschillende branders: www.cdrlabs.com www.cdrinfo.nl www.cdfreaks.com (iets minder, maar veel nieuws en een erg aktief forum) Hopelijk ben je iets wijzer ;)
Link naar reactie
Hier ([url]http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/cdwr[/url]) kun je wat gebruikerservaringen lezen met verschillende branders. En als je eruit bent, kun je hier ([url]http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/63[/url]) eens kijken waar je 'm goedkoop kunt halen. Succes, Pieter
Link naar reactie
De Lite-on is erg goed. Ik heb met de 16X40X10 nog nooit 1 CD'je verknoeid dankzij de smart-Burn functie. Ik heb gelezen op www.tweakers.net dat ze vanaf 24 speed speed ook nog eens overclockbaar zijn door andere firmware te flashen!!!! Vanaf 24 speed kopen dus. Voor de (relatief lage)prijs een perfecte brander. :wink:
Link naar reactie
ik ben ook absoluut lite-on fan! ik heb met het overklocken van de brander geexperimenteerd, en met groot succes! ik weet alleen niet hoe lang een lite-on meegaat, want ik brand nu op 40 voudige snelheid ongeveer 30 cd's per dag, is tog redelijk veel we zijn benieuwd! ps: ook ik heb negatieve ervaring met aopen, en met WAITEC SHUTLLE wat een WAARDELOOS ROTDING :evil:
Link naar reactie
Het voornaamste waarom ik niet gelijk voor de LiteOn ga is dat ik een LiteOn cd speler 52x heb en die heeft de officiele Red Alert II cd helemaal gesloopt. Zat een enorme barst in. :( Ik had eerst het spel geinstalleerd en even later kwam er een blauw scherm dat de cd er niet in zat. Ik deed vervolgens gewoon enter en toen begon ie in het spel weer te vragen om de cd, waarna ik de cd-rom speler open deed en zag dat ding helemaal kapot was. :cry: :cry: Nu was de cd ook nog van mijn broer. :(
Link naar reactie
Mijn nieuwe brander wordt waarschijnlijk ook een LiteOn. Heb nu een Aopen 4x4x20 en dat is een paar jaar goed gegaan, maar met de huidige generatie CD-R's heeft ie aardig wat problemen. Dit probleem hebben overigens meer oudere AOpen-branders. Weet overigens niet hoe de huidige generatie is maar ik loop liever geen risico.
Link naar reactie
[quote:5e9f0754ab="Eddy X"]Een CD reader kan nooit een Cd beschadigen. Verkeerd inleggen of een mechanisch slechte Cd zijn hier de oorzaak. Werk zelf met DVD reader en CDRW van Lite-On, met volle tevredenheid. Eddy :wink:[/quote:5e9f0754ab] Kan wel, moderne 50+ speed cd spelers draaien de cd zo hard rond, dat een cd die iets minder van kwaliteit is uit balans raakt en kan barsten, of zelfs compleet versplinteren. En dat komt door de cd speler. Als het stabilisatie systeem van de cd speler beter zou zijn, was het geen probleem dat de cd wat slechter was. Ze draaien gewoon te hard rond, waardoor de krachten die op de cd worden uitgeoefend te groot zijn. Gebruik zelf de 24x10x40 van Liteon en ben er zeer tevreden over.
Link naar reactie
[quote:5bf81d53b1]Kan wel, moderne 50+ speed cd spelers draaien de cd zo hard rond, dat een cd die iets minder van kwaliteit is uit balans raakt en kan barsten, of zelfs compleet versplinteren. En dat komt door de cd speler. Als het stabilisatie systeem van de cd speler beter zou zijn, was het geen probleem dat de cd wat slechter was. Ze draaien gewoon te hard rond, waardoor de krachten die op de cd worden uitgeoefend te groot zijn. Gebruik zelf de 24x10x40 van Liteon en ben er zeer tevreden over. Laten we wel wezen. Je shirt, broek hemd, alles wat je aan je lijf hebt, overleeft 1200t/min in de wasmachine. Een polycarbonaatschijf, in zijn geheel gegoten; overleeft de 3000t/min niet. Wil dus zeggen: slordig ontwerp en produktie. Een (CD/DVD) schijf moet aan bepaalde minimum standaard-vereisten voldoen, val je daarbuiten, dan eender wat gebeuren. Eddy :o [/quote:5bf81d53b1]
Link naar reactie
[quote:54fc804287="Eddy X"]Laten we wel wezen. --------knip ---------------- Je shirt, broek hemd, alles wat je aan je lijf hebt, overleeft 1200t/min in de wasmachine. Een polycarbonaatschijf, in zijn geheel gegoten; overleeft de 3000t/min niet. Wil dus zeggen: slordig ontwerp en produktie. Een (CD/DVD) schijf moet aan bepaalde minimum standaard-vereisten voldoen, val je daarbuiten, dan eender wat gebeuren. Eddy :o [/quote:54fc804287] euh, een 52x cd asus cd speler draait op [b:54fc804287]10.400![/b:54fc804287] rpm maximaal..... En daar is een CD(R) nooit op ontworpen. [url=http://www.asus.com.tw/optical/cd-s520/overview.htm]lees dit even als je het niet geloofd[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...