Ga naar inhoud

Cd-rom speler en brander


Aanbevolen berichten

Hoi, Sinds eergsiteren werken mijn cd-rom speler en writer niet naar behoren. Het probleem is dat als er een cd inzit hij deze niet herkend en zegt dat er een goede cd in moet. Als ik bijv de Medal Of Horor cd erin doe herkent hij deze niet maar als ik het spel via de snelkoppeling start (cd is nodig) werkt dit wel. weet iemand waar dit aan kan liggen ? Ik gebruik Windows XP pro en dit speelt sinds een dag of 2 à 3 .. Alvast bedankt, Sander
Link naar reactie
Als geen enkele cd-rom of cd meer werkt kan het zijn dat de laser-lens van je brander vuil is. Er zijn cd's met een "kwastje"om dit op te schonen. Kans op succes gering. Als er nog garantie is : terugbrengen. Géén garantie? Dan kun je kiezen voor weggooien of opereren. Na openschroeven van de cd-rom-speler zoeken naar het lensje (vgl met een disc-man): voorzichtig met glassex of spiritus schoonmaken met een niet pluizend lapje weer monteren in omgekeerde volgorde. Succes!
Link naar reactie
Hoi, Allereerst bedankt voor je reactie, alleen het probleem is dat mijn cd-rom speler wel gewoon werkt. Hij ziet de cd niet, vandaar de melding dat er een goede cd in moet maar de game, in dit geval Medal Of Honor, wordt wel met cd gespeeld. Het lijkt er dus alleen op dat mijn cd's niet worden herkend maar wel kunnen worden gebruikt. Het kan zijn dat er wat in mijn bios verandert is, een vriend van mij heeft wat aanpassingen gedaan, wellicht dat daardoor spontaan mijn cd-rom en cd-brander het niet helemaal goed doen. In ieder geval bedankt en ik hoop dat je hiervoor ook een oplossing hebt, of wellicht dezelfde. Sander
Link naar reactie
Vraag die vriend wat hij heeft aangepast, zodat je het weer terug kan zetten .Dat kan namelijk belangrijke info zijn wat er aan de hand is. :wink: btw dat spellettje cd is dat een kopie van je origineel ? Als die namelijk niet goed is gedupped, dan krijg je de booschap dat er een cd inmoet. Dat ie vanaf de hd (shortcut) wel opstart duidt op een crack die de beveiliging omzeild. 8)
Link naar reactie
Hoi, Die vriend heeft niks veranderd, heb het al gevraagd, en dat spel is de originele versie. Oftewel een heel raar probleem!! Het speelt sinds maandag denk ik, en ik heb helemaal niks gedaan eraan verder. En toch dat spel moet met cd gespeeld worden!! Nog andere suggesties ?? In ieder geval bedankt! Sander
Link naar reactie
Hoi, Het is bij alle cd's het geval.. in dos leest hij hem ook niet.. Ik heb al een virusscan gedaan, niks bijzonders. Ik was voor maandag een paar dagen op vakantie, en daarvoor werkte alles nog goed... Ik heb voor de rest helemaal niks ermee gedaan, geen driver updates, geen instellingen gewijzigd, alleen van mijn bios maar die hebben geen invloed op mijn cd-rom. Ik denk dat ik toch ff mijn standaard instelling terugzet van mijn bios, wellicht dat er toch ergens iets niet goed zit.. maar voor de rest heb ik niks ermee gedaan... Half uur later : BIOS instellingen teruggezet, geen resultaat.. zal nu ook nog even mijn brander aan testjes onderwerpen. Uur later : Brander werkt okay, heb net Shakira gebrand, cd is goed album niet :) RAAR!! Sander
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...