Ga naar inhoud

Modem protocol V90 en Girotel


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij werkt ook met Girotel en volgens mij ook gewoon een V90 modem... Weet je zeker dat je V90 bedoelt? Want dat is al een paar jaar oud hoor, en wordt heel veel gebruikt. Volgens mij is (zo'n beetje) elke 56k6 modem V90. Of bedoel je V92, want dat is behoorlijk nieuw en wordt door providers ook niet ondersteund (het werkt dan wel maar de speciale functies niet :( )
Link naar reactie
Hoi. Ik neem aan dat Henk de inbelversie van Girotel gebruikt. Vroeger gebruikte ik ook Girotel met inbellen, en had een soortgelijk probleem. Het bleek dat ik in de software de baudrate te hoog had staan, die is van girotel zeer laag. Het was voor mij toen zo opgelost, door een minimale rate te nemen. Misschien is dit bij jou ook het geval. Succes.
Link naar reactie
Wat voor een merk modem heb je? Ik heb een MR2800 modem (de meest klote modems die er zijn), en gebruik ook girotel. Ik heb de helpdesk moeten bellen om het opgelost te krijgen. Girotel -> beheer -> modeminstellingen ->configureren -> verbindin -> geavanceerd: Foutcorrectie gebruiken uit & extra instellingen: ATB0&C1 Dit wel weer even terugzetten als je weer gaat internetten, dit regeltje dwingt je modem namelijk te communiceren met 1200 of 2400 kbps (weet niet precies hoeveel, of beter hoeweinig :-? ) en anders gaat het internetten wel heel langzaam :D greetz, RoB
Link naar reactie
Volgens mij kun je dat per verbinding instellen hoor. Dus als je dat alleen bij de girotel verbinding doet gebeurt er niets met je internet-verbinding. Als je dezelfde verbinding gebruikt voor girotel en internet zou ik even een 2e aanmaken met daarin dezelfde instellingen + die van die kbps...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...