Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis een UTP-netwerk aangelegt. Alles werkt perfect, behalve het delen van de printer. Wij hebben een HP 720 C. IK heb de printer ingestelt op Delen. En boven een printer toegevoegd. Als ik dan iets wil printen geeft de computer de melding dat hij geen gehoor krijgt van de printer. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Link naar reactie
Beetje wazige info : ik neem het volgende aan : op PC1 is je DJ720C aangesloten met de optie DELEN en dat je WINdows gebruikt. Op PC2, wat heb je daar nu precies gedaan ? hoe heb je de printer opgezet ? Op PC2 kies je voor Printer Toevoegen, Netwerkrpinter, kies bladeren en dan zie je de pc1-gedeelde printer, die selekteer je vervolgens en klikt op voltooien. Evt zal hij wat drivers op PC2 bij installeren. Dan kan je vanaf PC2 gewoon op de printer afdrukken die op PC1 is aangesloten, (PC1 moet dan wel aan staan) Als het anders is graag uitgebreide info meegeven
Link naar reactie
[quote:414be2fe0b="Rik123"]Juist, ik heb precies het zelfde gedaan. Het werkt niet. Ik krijg de melding dat de printer niet reageert. Ook als ik op de knop "printer-communicatie testen" druk krijg ik dezelfde fout. Ik begrijp dat de info een beetje wazig is, moet je nog iets meer weten? groetjes Rik[/quote:414be2fe0b] Ik had zelf ook een HP720c en ik had ook dezelfde problemen zo'n beetje. Het punt is is dat de software van de 720 niet netwerk geschikt is standaard. Installeer de software, dus de setup uitvoeren, ook op de 2e PC en dan zou ie moeten werken. De 720 software pompt de drivers niet goed over, raar maar waar. Probeer eens de nieuwste drivers: [size=9:414be2fe0b][url]http://www.hp.com/cposupport/nl/products/hp_deskjet_printers/c5870a/downloads.html[/url][/size:414be2fe0b]
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik heb een zelfde probleem met een HP 710C. Printen op Computer A, waar de printer via LPT1 op aangesloten staat, werkt maar printen via Computer B, die via een netwerk gekoppeld is op A geeft een foutmelding te zien: "Printer Error, the printer has lost communication". Ik heb de drivers op beide computers geinstalleerd, tijdens de installatie het pad naar de netwerkprinter opgegeven, maar dit alles helpt niet. De foutmelding blijft terugkomen. Is er nog een goede tip te vinden?
Link naar reactie
Het antwoord heb ik na vele omzwervingen gevonden op: http://www.experts-exchange.com/Hardware/Printers/HP_Printers/Q_20338364.html Het komt er eenvoudigweg op neer dat driverversie 10.3 networking niet ondersteunt (belachelijk natuurlijk). Wat je in plaats hiervan moet doen is op de client versie 10.1 installeren van de HP722C (op de host moet je gewoon de gangbare 10.3 versie installeren). Die (10.1) is te vinden op http://www.inkjetexpress.com/drivers/c5871a_driver.html. In de Printereigenschappen tab Details kies je onder Afdrukken naar de volgende poort je netwerkprinter. Op de client moet je d.m.v. het uitvoeren van hpfcfg06.exe de bidirectionele communicatie en de print cartridge query uitvinken (overigens werkt de printer bij mij al zonder die laatste akties). En zo kreeg ik de boel werkende. Hè hè, pffff. HP, waarom zo moeilijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...