Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem :-? Ik heb een brander die wordt af en toe herkent. Ik krijg de melding SCSI niet te vinden, terwijl hij als een IDE aangesloten is. Heb al eerder dit probleem gehad en dat is opgelost les was vuil, heb hem zojuist opengemaakt en schoongemaakt (was niet vuil). Maar dat hielp ook niet. Heb het al via apparaat beheer de installatie ongedaan gemaakt. En opnieuw geinstalleerd, dat werkte ook niet. Ik Weet het nu helemaal niet meer. Iemand van julllie misschien!!!![/b]
Link naar reactie
[quote:f3df0e26d4="Rammstein"]Ik heb een raar probleem :-? Ik heb een brander die wordt af en toe herkent. Ik krijg de melding SCSI niet te vinden, terwijl hij als een IDE aangesloten is. Heb al eerder dit probleem gehad en dat is opgelost les was vuil, heb hem zojuist opengemaakt en schoongemaakt (was niet vuil). Maar dat hielp ook niet. Heb het al via apparaat beheer de installatie ongedaan gemaakt. En opnieuw geinstalleerd, dat werkte ook niet. Ik Weet het nu helemaal niet meer. Iemand van julllie misschien!!!![/b][/quote:f3df0e26d4]
Link naar reactie
[quote:56a0a6958c="Rammstein"]Ik heb een brander die wordt af en toe herkent. Ik krijg de melding SCSI niet te vinden, terwijl hij als een IDE aangesloten is.[/quote:56a0a6958c] In plaats van 2 keer dit probleem te posten, kun je beter extra info posten: :-? Is die foutmelding van je brandprogramma? Welk merk brander? Welk merk moederbord? Welk brandprogramma en versie? Welk besturingsysteem? Hoe is de brander op het moederbord aangesloten? bijv. slave van hardisk c: Word je brander nog wel in de BIOS herkent?
Link naar reactie
Ik gebruik Nero 5.5.7.8 en heb daar nooit problemen mee. M'n Dvdrom - Cdwriter staan aan elkaar gesloten naar het moederboard. Ik gebruik een Phillips Brander. In miijn bios staat hij als herkend. Op dit moment herkent me comp. wel de brander. Maar als ik weer herstart dan weer niet. En na +- 5x herstarten dan wel. Of als ik er een cd-rom in heb zitten dan herkent hij hem gelijk anders niet. Maar tussen tijds verdwijnt mijn cdwriter ook. :evil:
Link naar reactie
[quote:8fc9511b2e="Rammstein"] Op dit moment herkent me comp. wel de brander. Maar als ik weer herstart dan weer niet. En na +- 5x herstarten dan wel. Of als ik er een cd-rom in heb zitten dan herkent hij hem gelijk anders niet. Maar tussen tijds verdwijnt mijn cdwriter ook. :evil:[/quote:8fc9511b2e] welk besturing systeem? WinXP ? Als je Nero start en klikt op Recorder en Recorder kiezen, verschijnt dan die SCSI melding? En als je de PC opstart met een Windows 9x/Me opstartdiskette met CD-ROM ondersteuning. Kan er dan wel vanaf cd brander worden gelezen en gekopieerd? Is de brander master of slave? De nieuwste versie van Nero is 5.5.8.2 op http://www.nero.com/en/download.htm Kan er op het moment van die SCSI melding nog wel worden gelezen vanaf de brander met de verkenner? En staan er dan uitroeptekens in het apparaatbeheer? :(
Link naar reactie
Ik gebruik besturingsysteem WinXP. Ik kan wel gewoon lezen vanaf de cd. Als me comp. hem herkent. Als ik nero gebruik dan kan ik alleen maar Virtual Device kiezen en niet me brander. Maar als me comp. me brander wel herkent dan kan ik wel me brander in Nero kiezen. M'n brander is de master. Heb nu is voor de gein me brander in bios als IDE-1 gezet ipv IDE-0 En tot nu toe geen probleem. Misschien is de IDE verplaatsing wel de oplossing geweest. :lol:
Link naar reactie
[quote:6c7c2d3f1d="Rammstein"]M'n brander is de master. Heb nu is voor de gein me brander in bios als IDE-1 gezet ipv IDE-0 En tot nu toe geen probleem. [/quote:6c7c2d3f1d] Hmm, weet je dat zeker? Een IDE verplaatsing kan toch alleen fysiek worden uitgevoerd. :o In de BIOS kan wat de IDE betreft niet zoveel worden gewijzigd. :-? IDE apparaten staan meestal op AUTO. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...