Ga naar inhoud

MODEM jumpers?!


Aanbevolen berichten

Ik heb een intern modem in de peecee gezet. Dit modem doet het perfect in een ander systeem. Het gaat om een Rockwel 33.000bps, waarvan ik de origenele drivers op flop heb. Echter..in dit systeem, heb ik alleen de mogelijkheid om te kiezen uit COM 2 en COM 3. COM 2 wordt nl. al gebruikt door de muis. Blijft COM 3 over. Ik moet dan jumperinstellingen wijzigen volgens het modemboekje. Hoe doe ik dit?? Ik zie dat achter op de modemkaart 6 dingetjes zitten, die ik op ON/OFF kan zetten. Volgens het modemboekje is COMpoort 3, jumperinstellingen S1: 1, 4 aan; JP4-JP6 1,2 aan; JP-8 uit. Wat betkent dit allemaal, en waar stel ik dat in???
Link naar reactie
S1 zal een schakelaar (dipswitch) zijn. Daarvan zet je pennetje 1 en 4 op aan. JP staat voor jumper. Dat is een kunststof blokje wat 2 metalen pennetjes door kan verbinden. Bij JP4 en 6 (de nummers staan als het goed is op de printplaat) zet je er een jumper op, bij JP8 haal je hem weg. Overigens kan het ook zo zijn dat er per JPx 3 pinnetjes staan. Dan is het verbinden van pinnetje 1 en 2 bijv. aan en 2 en 3 uit. Dat staat dan wel in het boekje...
Link naar reactie
Al deze zaken zitten op het modem bordje dat je in je PC plaatst. S1 is een schakelaartje. Waarschijnlijk heb je ergens een rood (kan ook blauw of zwart) blokje met een aantal schakelaartjes (zogenaamde DIP-switches) zitten. Aan de ene kant van de schakelaartjes staat een nummer, aan de andere kant 'on' (of 'off'). S1,4 aan betekent dat schakelaartjes genummerd 1 en 4 aan moeten staan. Als er niks over de anderen wordt gezegd kun je die zo laten staan (tenzij die beschreven worden in het gedeelte dat gaat over de andere com-poort). JP staat voor jumper. JP4-JP6 1,2 betekent dat je een kortsluiting moet maken tussen pin 1 en 2 van JP4, pin 1 en 2 van JP5 en pin 1 en 2 van JP6. Hiervoor heb je kleine zwarte kontaktblokjes (de jumpers) die je over de twee pinnetjes schuift. deze kun je evt in een electronica zaak of bij de PC-boer halen). Ergens op het bord zit iets dat er als volgt uitziet [code:1:0250f9457c] 1 2 3 JP4 x x x JP5 x x x JP6 x x x JP8 x x [/code:1:0250f9457c] Ik ga er even vauit dat JP8 slechts twee posities heeft en geen drie. Misschien geldt dit ook voor JP4/5/6. Waarschijnlijk zit er in de handleiding ook wel een tekeningetje waar alles op staat aangegeven. Succes en laat maar horen [edit] bah, meer dan 10 minuten aan het typen geweest [/edit]
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Bij het rockwell modem type RO157123H10 zijn dit de standen van de switches. 1 2 3 4 5 6 com1 on on off off on off com2 off on off on off off com3 on off off off on off com4 off off off on off off de switch op on zetten doe je door deze in de richting van de printplaat te bewegen, vazelfsprekend is dan de off zijde de andere kant op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...