Ga naar inhoud

USB poort aan voorzijde?


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuw systeem, en zou eigenlijk graag een USB poort aan de voorzijde van de kast hebben. (Vanwege mijn draagbare MP3 speler die ik soms aan een USB poort moet hangen om nieuwe MP3's te uploaden) Nu heeft de kast die ik heb uitgezocht, geen USB aansluiting aan de voorzijde (Aopen Hq-48 ATX ) maar ik heb wel een 5 1/4" vakje vrij tussen de CD rom en de brander in. Het mobo heeft plek voor een optionele kabel voor 2 extra USB poorten, dus daar moet iets mee te doen zijn dacht ik zo. In eerste instantie ben ik dus aan het kijken of er misschien gewoon inbouw sets voor verkocht worden. (Eigenlijk dus gewoon een 5 1/4" afdekplaatje met een of twee USB poorten er in) maar ik heb ze tot op heden nog niet kunnen vinden. Wanneer dit niet blijkt te bestaan ben ik van plan zelf iets te gaan knutselen en in dat geval kan ik wel advies / tips gebruiken van mensen die hier ervaring mee hebben. Mijn keuze voor deze kast staat inmiddels vast, dus een andere kast kopen, alleen maar omdat ie een USB poort aan de voorzijde heeft vind ik geen optie :)
Link naar reactie
Op de intexpo beurs afgelopen week in Utrecht, heb ik een 5,25 inbouw setje gezien met 4 USB aanlsuitingen, een interne USB hub voor rond 20 euro. 8) Kijk maar op interexpo.nl wanneer de volgende beurs er is. Je kan ook een gewone externe hub kopen of nog veel goedkoper : je koopt een USB verlengkabel en je sluit die gewoon achteraan aan vd pc. Dan hoef je niet meer elke keer achter de kast te gaan als je je mp3 speler wil aansluiten. Zat mogelijkheden hoor. :wink:
Link naar reactie
[quote:3b658c6c76="Bosje"]Op de intexpo beurs afgelopen week in Utrecht, heb ik een 5,25 inbouw setje gezien met 4 USB aanlsuitingen, een interne USB hub voor rond 20 euro. 8) Kijk maar op interexpo.nl wanneer de volgende beurs er is. Je kan ook een gewone externe hub kopen of nog veel goedkoper : je koopt een USB verlengkabel en je sluit die gewoon achteraan aan vd pc. Dan hoef je niet meer elke keer achter de kast te gaan als je je mp3 speler wil aansluiten. Zat mogelijkheden hoor. :wink:[/quote:3b658c6c76] Heb zelf net een aangeschaft, Chieftec verkoopt die dingen in 3,5 en 51/4 inch. Verschiullende soorten ik heb een met 2x usb, 1 firewire en sound in/out en mic. dat alles voor 22,50 euro http://www.chieftec.com/products/USB/usb.htm Lijkt met heel aardig. Je kunt evt zelf gaan knyuutselen door een Asus usb add on kaartje tegen de binnenkant te lijmen van je afdekplaat 2 gaten erin en hop daar is je front usb (ps ik heb wel zo'n kaartje liggen liggen)
Link naar reactie
[quote:415ae60a8d="Gooly"] Het mobo heeft plek voor een optionele kabel voor 2 extra USB poorten, dus daar moet iets mee te doen zijn dacht ik zo. Mijn keuze voor deze kast staat inmiddels vast, dus een andere kast kopen, alleen maar omdat ie een USB poort aan de voorzijde heeft vind ik geen optie :)[/quote:415ae60a8d] Welk mobo heb je? voor Asus is onderstaande mogelijk Prijs: EUR 21.00 Excl. BTW: EUR 17.65 Beschrijving: Het Asus i-Panel kan in een vrij 5,25" drive slot worden ingebouwd en met de i-Panel kabel met het moederbord worden verbonden. Aan de voorkant bevindt zich een LED-display, dat verschillende systeemwaarden, bijv. de CPU-snelheid of de spanning aangeeft. Met 5 menutoetsen kunnnen de verschillende waarden worden bekeken (CPU-snelheid, Spanning v/d CPU, 3.3V, 5V, 12V spanning, POST codes, het toerental van de fan). Als toevoeging zijn 2 USB-poorten op het front geïntegreerd. !!! Belangrijk: om van dit paneel gebruik te maken heeft u een Asus moederbord met I-Panel interface nodig (bijv. CUSL2, CUSL2-M, CUC2). Behuizing en frontje zijn uit metaal vervaardigd. Nog meer mogelijkheden nodig :-?
Link naar reactie
[quote:8afeb0313f="Gooly"][quote:8afeb0313f] Welk mobo heb je? voor Asus is onderstaande mogelijk[/quote:8afeb0313f] Het is helaas geen Asus, maar een Soltek 75DRV-5 Klinkt trouwens wel errug interessant :D[/quote:8afeb0313f] Dat wordt of een nieuw mobo :wink: of toch een chieftec oplossing, ik heb hem net in huis alles zit erbij, heel compleet. Of zelf wat tijd aan besteden en knutselen :)
Link naar reactie
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Je zegt dat de keuze van je kast als vast staat. Nou deze uitvoering van jouw kast heb je ook met USB, deze is 4 euro duurder en exact hetzelfde alleen zit er een klepje bij het Aopen loge waar je voor 13 euro zo'n setje in kan schroeven. (Dat Asus setje werkt waarschijnlijk ook wel op een Soltek mobo hoor). Bovendien heb je gelijk 2X geluidsaansluitingen voor. Ook een optie is als je een Philips monitor hebt om een USB kitje daarvoor te kopen. Dan zit het aan je monitor, ook handig dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...