Ga naar inhoud

Problemen met ATAPI en geluid


Aanbevolen berichten

Tijdje terug op de HCC-DAGEN heb ik een videokaart (GeForce 4 TI 4200 64 MB) en een geluidskaart (Soundblaster Live 5.1 Digital) gekocht. Na deze aankoop heb ik eigenlijk twee problemen gekregen, dat is namelijk dat hij bij het opstarten deze fout aangeeft: "SEC SLAVE DRIVE - ATAPI Incompitable Press F1 to resume" Ik heb dus daarna, de twee geluidskabels uit mijn brander en cd-speler gehaalt, maar nog geen resultaat. Volgend probleem.. Ik heb het spelletje Battlefield 1942, maar na een paar dagen gaat het geluid dus kraken, dat is niet wanneer ik in aan het lopen ben, maar wel weer als ik in een tank stapt of de andere features, dit probleem deed zich voorheen nooit voor. We hebben van alles geprobeert: drivers er af gehaalt, goed gekeken of er geen oude drivers op staat - nee dus - spel opnieuw geïnstalleerd, maar niks helpt. Dus weet ik niet maar wat ik nog zou kunnen doen. Even een kijk op mijn pc: AMD Athlon(tm) XP 1600+ 1.4 GHz ECS Motherboard K7S5A 256 MB (41% gebruikt) 20 Gb hardisk 800 x 600 in 64K kleuren, NVIDIA GeForce4 Ti 4200 Ver. 6.13 Dit is toch wel meer dan het vereiste. Weet u hier een oplossing voor, zou ik formateren ja of nee? Zou het misschien kunnen dat ik een oude cd-speler heb en daarom die fout geeft? Met vriendelijke groet, Hardware.Spec
Link naar reactie
zoek eens in google (het web doorzoeken) op atapi incomaptible : Er kunnen meerdere oorzaken zijn en meerdere oplossingen. Jij kent je situatie het beste. Succes ermee. In het kort : zijn de kabels en voeding goed aangedrukt ? Jumpers ook ? Bij niet-hd (cdrom cdrw), zet in je BIOS de setting op NONE. In elk geval niet op auto. Wat doet ie dan ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...